Energa włącza emocje w nowej ogólnopolskiej kampanii

Grupa Energa włącza nową odsłonę kampanii prezentującej szerokie zaangażowanie marki w kulturę, sport, edukację oraz inicjatywy społeczne. Hasło przewodnie – „Energa. Razem włączamy emocje” – to główny punkt spotu telewizyjnego, a także komunikacji w Internecie, prasie, radiu, na zewnętrznych nośnikach reklamowych i w kinach.

Energa – jedna z czterech największych grup energetycznych w Polsce – wspiera instytucje, drużyny i wydarzenia na całym obszarze swojego działania. Stawia na projekty rozwijające talenty, integrujące lokalne społeczności i promujące zdrowy styl życia. Działając zgodnie z zasadą społecznej odpowiedzialności biznesu, angażuje się w liczne inicjatywy sportowe, kulturalne, a także projekty z obszaru edukacji czy mające na celu troskę o środowisko.

Energa jest partnerem znanych w kraju i na świecie instytucji oraz wydarzeń, takich jak Polska Filharmonia Bałtycka czy Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni. Sponsoruje drużyny sportowe z najwyższych lig, m.in. siatkarzy Energi Trefla Gdańsk i AZS Olsztyn, koszykarzy Energi Trefla Sopot i Energi Czarnych Słupsk. Tym, co wyróżnia markę jest dostrzeganie potencjału mniejszych inicjatyw. Dobrym przykładem jest kobieca drużyna mistrzyń Polski rugby Energa Biało-Zielone Ladies Gdańsk, której zawodniczki wielokrotnie udowodniły, że stoi za nimi ogromna pasja i determinacja. Energa włącza, czyli wspiera i daje szansę – często stając się impulsem do budowania wspólnoty w środowisku lokalnej społeczności, wokół drużyny lub wydarzeń.

– W tej kampanii mówimy o emocjach, które budują poczucie bycia razem – radości kibicowania, wzruszeniu na koncertach, dumie ze wspólnego zaangażowania. W spocie oddajemy te emocje dzięki obecności sportowców, muzyków, kibiców i naszych pracowników. To oni na co dzień tworzą energię, którą chcemy się dzielić z otoczeniem. Zależy nam na tym, by każdy widz poczuł, że Energa to nie tylko dostawca energii, ale przede wszystkim marka bliska ludziom – obecna tam, gdzie rodzą się emocje i budujące historie, gdzie tworzą się wartości – podkreśla Magdalena Marszałkowska, dyrektor Departamentu Marketingu Energi SA. – Ważnym elementem spotu jest podkreślenie tego, co dziś jest ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej – poczucia bezpieczeństwa i spokoju. Dzięki temu, że Energa jest stabilnym partnerem, odbiorcy mogą się nimi cieszyć  w swoich domach i przedsiębiorstwach.

Goście ze świata sportu i kultury

Do współpracy przy nowej odsłonie kampanii zaproszono trenera i siatkarzy Energi Trefla Gdańsk oraz kibiców drużyny (także tych, którzy na co dzień pracują w Grupie Energa). Zdjęcia meczu siatkówki realizowano w Ergo Arenie. Przedstawicielkami lokalnej drużyny sportowej były rugbystki Energa Biało-Zielone Ladies, które gościły ekipę filmową na swoim stadionie. Świat kultury reprezentują w spocie muzycy Polskiej Filharmonii Bałtyckiej, pokazani na tle pięknego wnętrza jednego z najważniejszych obiektów kultury na Pomorzu. Całość dopełniają sceny z uczniami zaangażowanymi w Planetę Energii, czyli flagowy projekt edukacyjny Energi, oraz rodzina przywodząca na myśl ciepło domowego ogniska.

Koncepcja filmu nawiązuje do motywu włącznika wprowadzonego w komunikacji marki Energa na przełomie 2024/2025 r. Opiera się na prezentowaniu szczerych, spontanicznych emocji wyzwalanych w sytuacjach, w które marka jest zaangażowana.

Aktywne działania medialne

Nowa kampania będzie widoczna w Internecie, prasie lokalnej i ogólnopolskiej oraz na nośnikach outdoorowych i w stacjach radiowych, a także w kinach. Dodatkowo w Gdańsku powstanie mural ilustrujący radość kibicowania żółto-czarnym drużynom Energi Trefla z Gdańska i Sopotu.

Za pomysł kreatywny i przygotowanie formatów odpowiada Departament Marketingu Energi SA oraz poznańska agencja JUST, natomiast za optymalne wykorzystanie mediów – agencja re58. Spot przygotowany został przez dom produkcyjny MotionBrand oraz agencję JUST.

Idea kreatywna spotu odpowiada na potrzebę zauważenia i docenienia ludzi, którzy uczestniczą w wydarzeniach sportowych, kulturalnych i edukacyjnych wspieranych przez Energę – mówi Marta Wilk z agencji JUST, dyrektor artystyczna projektu. – Chcieliśmy być bliżej ludzi, ich emocji i historii. Zależało nam, by pokazać, że Energa to nie tylko prąd, ale także realne wsparcie kierowane do partnerów – zarówno tych największych i rozpoznawalnych, jak i mniejszych, lokalnych. Dążyliśmy do ukazania różnorodności działań sponsoringowych, ale z perspektywy odbiorców tych wydarzeń.

Spot przygotowany został przez dom produkcyjny Motion Brand oraz agencję JUST, jego reżyserem jest Dawid Powicki, a za zdjęcia odpowiada Kacper Zięba, Point Of You.

***

 

Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszych mediach społecznościowych: LinkedIn, Facebook, a także X.

Grupa Energa to jedna z czterech największych grup energetycznych działających w Polsce. Jest czynnie zaangażowana w transformację polskiego sektora energetycznego, rozwijając potencjał źródeł odnawialnych i modernizując swoją sieć dystrybucyjną. Realizuje też inwestycje w bilansujące aktywa niskoemisyjne, które przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa dostaw energii i stabilnej pracy Krajowego Systemu Elektroenergetycznego.

Grupa Energa jest liderem jeśli chodzi o udział OZE w łącznej mocy zainstalowanej wszystkich aktywów wytwórczych – na koniec trzeciego kwartału 2025 roku było to 55 proc. Przez pierwsze trzy kwartały 2025 roku źródła odnawialne Grupy wyprodukowały łącznie ok. 1,1 TWh energii elektrycznej, co stanowiło 46 proc. całej produkcji brutto ze wszystkich źródeł wytwórczych Grupy w tym okresie.

Sieć dystrybucyjna Grupy Energa liczy 200 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem ok. ¼ kraju, zasilając ok. 3,4 mln klientów. Aż 1/3 wszystkich OZE działających w Polsce podłączona jest do linii dystrybucyjnych Energi Operatora – to aktywa o łącznej mocy przekraczającej 10 GW. W obszarze dystrybucji Grupa jest też liderem pod względem montażu liczników zdalnego odczytu – na koniec trzeciego kwartału 2025 roku 91 proc. wszystkich odbiorców energii elektrycznej posiadało tego typu urządzenia.

Energa jest częścią Grupy Kapitałowej ORLEN, największej firmy w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzącej działalność na 9 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji, Węgrzech oraz w Kanadzie, Norwegii, Pakistanie i Austrii.

Załączniki