Energa wspiera #RóżowyPaździernik

Różowe koszulki na boisku, wystawa fotograficzna pokazująca historie kobiet, które usłyszały diagnozę raka piersi, rozmowy z ekspertami i bezpłatne badania. Cel jeden – zachęcenie do badań profilaktycznych. Energa włączyła się w projekty wspierające kampanię zwiększającą świadomość raka piersi.

Październik uznawany jest na całym świecie za miesiąc świadomości raka piersi. W tym okresie podejmowane są tematy związane z profilaktyką, diagnostyką oraz nowoczesnym leczeniem nowotworów piersi. Ten szczególny miesiąc celebrowany jest na świecie od 1985 roku, a jego symbolem stała się różowa wstążka.

KobieTY to siła

O tym, jak ważna jest profilaktyka raka piersi – najczęściej występującego nowotworu złośliwego u Polek, Energa przypomina wraz z Dziennikiem Bałtyckim za pomocą projektu „KobieTY to siła”.

Wczesne wykrycie nowotworu to szansa na całkowite wyleczenie, dlatego tak ważne jest dotarcie z akcjami budującymi świadomość do jak największej liczby osób. Energa zaprasza do rozmów o profilaktyce, którym towarzyszyć będzie wyjątkowa wystawa zdjęć kobiet, które usłyszały diagnozę raka piersi, ale znalazły w sobie siłę, by zawalczyć o zdrowie i życie, a także inspirować do działania innych.

Otwarcie wystawy "KobieTY to siła" w Olivia Prime

Zdjęcia fotografki Agnieszki Marczak pokazywane są w miejscach, w których mają szansę na dotarcie do każdego – w centrach handlowych, biurowcach, w przestrzeni publicznej. Zachęcają do zatrzymania się, zwolnienia w pędzie codziennych obowiązków i do refleksji.

Wstęp na wystawę „KobieTY to siła” jest bezpłatny i można ją oglądać od 6 października w Trójmieście. W dniach od 20 października do 6 listopada w Olivia Centre, w lobby Olivia Prime B. Energa jest partnerem głównym projektu.

W profilaktyce prozdrowotnej gramy do jednej bramki

Z działaniami promującymi znaczenie badań profilaktycznych wyszli również zawodnicy Arki Gdynia, klubu, którego Energa jest sponsorem strategicznym. Wyszli dosłownie, ponieważ na murawę boiska. W meczu z Cracovią można ich było zobaczyć w różowych koszulkach. Kolor ten jest znakiem solidarności z osobami walczącymi z rakiem piersi. Żółto-niebiescy promowali zdrowie pań hasłem „Pier(w)si w Gdyni”.

Dzięki współpracy z Fundacją Energa przed trybuną stanął „Badabus”, czyli mobilny gabinet medyczny, w którym wykonywane były bezpłatne badania USG piersi oraz tarczycy. Wyniki przeprowadzonych badań USG pokazały dużą potrzebę tego typu inicjatyw – 70% wykonanych badań wykazało nieprawidłowości, z czego 3/4 przypadków ujawniło znaczne odchylenia, wymagające pilnej diagnostyki i leczenia.

Dodatkowo przed stadionem podczas meczu stał namiot Fundacji Energa, w którym przeprowadzana była profesjonalna analiza składu ciała przy użyciu nowoczesnych urządzeń, a wyniki badań były na miejscu omawiane przez wykwalifikowanego dietetyka.

Działania Fundacji miały na celu zwiększenie dostępności do podstawowej diagnostyki oraz budowanie świadomości zdrowotnej wśród uczestników. Wydarzenie spotkało się z dużym zainteresowaniem, a frekwencja w strefie Energi potwierdza potrzebę organizowania podobnych aktywności.

To nie koniec akcji promujących zdrowie, z jakimi wychodzą do swojej społeczności kibiców zawodnicy Arki Gdynia. W ramach inicjatywy „Arka znaczy zdrowie” dużo będzie się działo także w listopadzie. Tym razem uświadamiani będą panowie. Listopad jest bowiem miesiącem solidarności z mężczyznami zmagającymi się z nowotworami gruczołu krokowego oraz rakiem jąder.

***

 

Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszych mediach społecznościowych: LinkedIn, Facebook, a także X.

Grupa Energa to jedna z czterech największych grup energetycznych działających w Polsce. Jest czynnie zaangażowana w transformację polskiego sektora energetycznego, rozwijając potencjał źródeł odnawialnych i modernizując swoją sieć dystrybucyjną. Realizuje też inwestycje w bilansujące aktywa niskoemisyjne, które przyczynią się do zwiększenia bezpieczeństwa dostaw energii i stabilnej pracy Krajowego Systemu Elektroenergetycznego.

Grupa Energa jest liderem jeśli chodzi o udział OZE w łącznej mocy zainstalowanej wszystkich aktywów wytwórczych – na koniec pierwszego półrocza 2025 roku było to 54 proc., na co składały się instalacje fotowoltaiczne o mocy 362 MW, elektrownie wiatrowe o łącznej mocy 283 MW, elektrownie wodne o łącznej mocy 202 MW, a także źródła biomasowe o łącznej mocy ok. 82 MW. W pierwszym półroczu 2025 roku źródła odnawialne Grupy wyprodukowały łącznie 749 GWh energii elektrycznej, co stanowiło 46 proc. całej produkcji brutto ze wszystkich źródeł wytwórczych Grupy w tym okresie.

Sieć dystrybucyjna Grupy Energa liczy 200 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem ok. ¼ kraju, zasilając ok. 3,4 mln klientów. Aż 1/3 wszystkich OZE działających w Polsce podłączona jest do linii dystrybucyjnych Energi Operatora – to aktywa o łącznej mocy przekraczającej 10 GW. W obszarze dystrybucji Grupa jest też liderem pod względem montażu liczników zdalnego odczytu – na koniec pierwszego półrocza 2025 roku 89 proc. wszystkich odbiorców energii elektrycznej posiadało tego typu urządzenia.

Energa jest częścią Grupy Kapitałowej ORLEN, największej firmy w Europie Środkowo-Wschodniej, prowadzącej działalność na 9 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji, Węgrzech oraz w Kanadzie, Norwegii, Pakistanie i Austrii.

Załączniki