Arka Gdynia razem z Energą na drodze do ekstraklasy

Należy do:

W rundzie wiosennej 2025 oraz całym sezonie 2025/2026 piłkarze gdyńskiej Arki grać będą z logiem Energi na przodzie koszulek. To efekt podpisania nowej umowy pomiędzy Energą a najbardziej utytułowanym w Gdyni piłkarskim klubem.

Energa zdecydowała się na wsparcie gdyńskiego klubu nie tylko w aktualnie trwającym sezonie, ale także w sezonie 2025/2026.

Kierunek ekstraklasa

Klub ma na celu grę w najwyższej klasie rozgrywkowej, czyli ekstraklasie. Jest na to duża szansa. Rundę jesienną zawodnicy zakończyli na drugim miejscu w Betclic 1 lidze, które daje bezpośredni awans do elity. Konieczne jest jednak podtrzymanie wiosną dobrej passy z jesieni, kiedy to drużyna z Gdyni zgromadziła aż 40 punktów. Pomóc w tym mają zmiany w zespole. Od grudnia 2024 roku zatrudniony został nowy trener Dawid Szwarga ze sztabu trenera Marka Papszuna w Rakowie Częstochowa i oficjalnie objął stery pierwszego szkoleniowca Arki Gdynia. Do drużyny trafiło także kilku obiecujących młodych zawodników, jak choćby 22-letni pomocnik Dawid Kocyła czy 24-letni środkowy pomocnik Zvonimir Petrović. A to dopiero początek okienka transferowego.

Arka Gdynia razem z Energą na drodze do ekstraklasy

Fot. mat. prasowe Arki Gdynia, od lewej: Magdalena Marszałkowska, dyrektor Departamentu Marketingu Energi SA, Marcin Gruchała, prezes Arki Gdynia

– Arka Gdynia to jedna z wizytówek sportowego Trójmiasta, obok Trefla Sopot i Trefla Gdańsk – to jeden z trzech największych klubów, które wspiera Energa. Każdy z nich nie tylko odnosi sukcesy na arenach sportowych, ale także angażuje się w działania społeczne, organizując inicjatywy, które przyciągają uwagę całej społeczności. Arka wyróżnia się takimi projektami jak „Arka znaczy Zdrowie”, „Arka znaczy Kultura” czy „Różowy mecz”. Są to działania wpisujące się w wartości, które także przyświecają Enerdze – zaangażowanie w rozwój lokalnych społeczności, promocję kultury, zdrowego stylu życia i wspieranie projektów z misją społeczną – mówi Magdalena Marszałkowska, dyrektor Departamentu Marketingu Energi SA.

– Energa współpracuje z klubami, które wyróżniają się profesjonalnym zarządzaniem, stabilnością oraz długofalowym podejściem do rozwoju zarówno sportowego, jak i społecznego. Właśnie dlatego chcemy kontynuować naszą współpracę z Arką Gdynia, wspólnie wspierając lokalne społeczności i sportowy rozwój regionu – dodaje Magdalena Marszałkowska.

Cieszymy się z kontynuacji tej wieloletniej i owocnej współpracy. Codzienna praca nad działaniami marketingowymi, generowanie szerokich zasięgów komunikacyjnych, ekspozycja marki Energa czy też prospołeczne i prozdrowotne działania Arki Gdynia w minionym roku sprawiły, że w nowym roku wsparcie naszego Sponsora będzie jeszcze większe. Dziękujemy za zaufanie. Cieszy fakt, że nasza praca została doceniona. Chcemy pokazywać Sponsorom rzeczywistą wartość wynikającą z naszych działań, odniesioną nie tylko do marketingu sportowego, ale przede wszystkim do odpowiedzialności społecznej. Wiemy, jak silnie i jak pozytywnie możemy oddziaływać na wizerunek miasta i regionu, jak wiele ludzkiej energii jesteśmy w stanie zagospodarować i jesteśmy dumni z tego, że Energa będzie tego częścią – podkreśla Marcin Gruchała, prezes Arki Gdynia.

Arka Gdynia razem z Energą na drodze do ekstraklasy

Klub z tradycjami

Arka Gdynia to klub piłkarski grający obecnie w Betclic 1 lidze. Jego tradycje sięgają 1929 roku. Jest kontynuatorem sportowych tradycji takich zrzeszeń jak K.S. Gdynia, K.S. Kotwica czy RKS Arka. To najstarszy z klubów Pomorza, grających w najwyższej klasie rozgrywkowej (ostatnio w sezonach 2016/17 do 2019/20). Dwukrotny zdobywca Pucharu Polski (1979 i 2017), dwukrotny zdobywca Superpucharu Polski (2017 i 2018) oraz finalista Pucharu Polski w sezonie 2017/2018 oraz 2020/2021. W sezonie 2021/2022 juniorzy Klubu występujący w Centralnej Lidze Juniorów do lat 18. wywalczyli wicemistrzostwo Polski.

Energa „WŁĄCZA” sport

Wspieranie polskiego sportu to jeden z filarów działań sponsoringowych Energi, obejmujący szeroki wachlarz dyscyplin – od piłki nożnej, ręcznej, koszykówki, siatkówki, hokeja i rugby po tenis stołowy i sporty wodne. Do najbardziej znanych marek z którymi Energa związała się w ostatnim czasie zaliczyć można drużyny koszykarskie aktualnego Mistrza Polski Trefla Sopot, SKS Fulimpex Starogard Gdański, Energę Icon Sea Czarnych Słupsk czy Energę Polski Cukier Toruń. Mocną reprezentacją sponsorowaną przez Energę są także drużyny siatkarskie, takie jak Trefl Gdańsk, Indykpol AZS Olsztyn czy Energa MKS Kalisz.  

Energa sukcesywnie poszerza swoje zaangażowanie także o projekty związane ze sportem kobiecym. W październiku 2024 roku marka objęła Patronatem Dom Reprezentacji Kobiet w Piłce Nożnej. Do grona sponsorowanych drużyn coraz częściej dołączają także zespoły kobiece. Wśród nich znalazły się piłkarki ręczne z Energa Start Elbląg czy gdańskie rugbistki Biało Zielone Ladies. To dowód na to, że Energa wspiera rozwój sportu w każdej jego odsłonie – nie tylko tej męskiej, ale również kobiecej. W najbliższym czasie planowane są kolejne inicjatywy w tym obszarze, które mają na celu promowanie równości i wzmacnianie pozycji kobiet w sporcie.

***

 

Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszych mediach społecznościowych: LinkedIn, Facebook, a także X.

Grupa Kapitałowa ORLEN, do której należy Energa, jest największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, czy Platts TOP250. Prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu różnych gatunków ropy, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 3,5 tys. stacji paliw. Oferta Grupy ORLEN to ponad 50 najwyższej jakości produktów petrochemicznych i rafineryjnych. Nasze produkty docierają na 6 kontynentów do ponad 110 krajów. W kwietniu 2020 roku ORLEN SA przejął Grupę Energa, a w 2022 roku Grupy LOTOS i PGNiG.

45 proc. mocy zainstalowanej w aktywach wytwórczych Energi pochodzi z OZE. Wpisuje się to w strategię energetyczną Grupy ORLEN, ukierunkowaną ściśle na nisko i zeroemisyjne źródła energii. Silnym i stabilnym sektorem działalności Energi jest też dystrybucja. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 199 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem ok. 1/4 powierzchni kraju. Przez pierwsze trzy kwartały 2024 roku Energa dostarczyła do odbiorców 16,9 TWh energii elektrycznej. Udział OZE w produkcji własnej wyniósł w tym samym czasie 59 procent.

Załączniki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem