Energa Sponsorem Głównym Domu Reprezentacji Polski Kobiet w piłce nożnej
Należy do:
Polska reprezentacja kobiet w piłce nożnej wzorem kadry mężczyzn znalazła swój nowy dom. Został nim gdański stadion, w którym do 2027 roku odbywały się będą wszystkie oficjalne mecze reprezentacji. Projekt Dom Reprezentacji Polski Kobiet w piłce nożnej sponsoringiem objęła Grupa Energa.
Współpraca sponsoringowa projektu Dom Reprezentacji Polski Kobiet w piłce nożnej, została ogłoszona 29.11 podczas meczu barażowego do Mistrzostw Europy 2025. Reprezentacja Polski kobiet w piłce nożnej zmierzyła się z Austrią.
– Energa z dumą zostaje Sponsorem Głównym Domu Reprezentacji Kobiet w piłce nożnej, który swoją siedzibę ma na Bursztynowym Stadionie w Gdańsku. To wyjątkowe miejsce, symbol nowoczesności i wspólnoty, idealnie odzwierciedla nasze wartości – wspierania sportu, energii współpracy i równych szans – mówi Magdalena Marszałkowska, dyrektor Departamentu Marketingu w Enerdze SA. – Wierzymy, że poprzez tę współpracę przyczynimy się do dalszego rozwoju kobiecego futbolu w Polsce, inspirując kolejne pokolenia zawodniczek do sięgania po najwyższe trofea. Energa od lat angażuje się w sportowe inicjatywy, a wspieranie piłki nożnej kobiet to kolejny krok w budowaniu silnej, aktywnej i zrównoważonej społeczności. Jesteśmy przekonani, że wspólne działania dodadzą skrzydeł drużynie i wzmocnią jej potencjał, a Bursztynowy Stadion stanie się prawdziwym domem dla naszych reprezentantek.
Dom kobiecej piłki nożnej
Stadion Polsat Plus Arena Gdańsk został domem piłkarskiej reprezentacji Polski kobiet i stał się miejscem, w którym nasze piłkarki będą walczyły o punkty w oficjalnych meczach. Projekt istotnie przyczyni się nie tylko do popularyzacji kobiecej piłki nożnej w Polsce, ale ma być również aktywnym działaniem na rzecz wyrównywania szans i warunków gry kobiet i mężczyzn. Jego celem jest popularyzacja piłki nożnej kobiet i dziewcząt oraz aktywnego stylu życia. Będą się tu odbywały spotkania młodzieży z lokalnymi drużynami piłki nożnej kobiet oraz zawodniczkami reprezentacji.
– Dom Reprezentacji Polski Kobiet to przede wszystkim kampania społeczna, sport kobiecy niesie ze sobą takie same ambicje i emocje. Dom Reprezentacji Kobiet to historia o aspiracjach, wyrównywaniu warunków dyscyplin męskich i kobiecych. Dziękuję Enerdze za dostrzeżenie potencjału i idei, która wiąże się z naszym projektem oraz za zaangażowanie nie tylko w sferze sponsoringowej, ale też koncepcyjnej – mówi Paweł Buczyński, prezes Arena Gdańsk Operator Sp. z o.o.
Promocja miasta
Projekt Domu Reprezentacji Polski Kobiet w piłce nożnej to również promocja dla Gdańska i całego regionu. Energa jako firma społecznie odpowiedzialna chętnie wspiera działania ważne dla lokalnych społeczności na obszarach, na których prowadzi swoją działalność. Obecność Energi jest widoczna we wszystkich częściach regionu, jednak to właśnie Gdańsk stanowi centrum działalności koncernu. Grupa wspiera tu drużyny sportowe jak np. Trefl Gdańsk, obiekty takie jak ERGO Arena czy instytucje kulturalne m.in. Polską Filharmonię Bałtycka i Operę Bałtycką.
***
Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszym Twitterze a także na naszym Facebooku
Grupa Kapitałowa ORLEN, do której należy Energa, jest największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, czy Platts TOP250. Prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 2800 stacji paliw. Oferta Grupy ORLEN to ponad 50 najwyższej jakości produktów petrochemicznych i rafineryjnych. Nasze produkty docierają na 6 kontynentów do ponad 110 krajów.
ORLEN SA jest wiodącym podmiotem, który zrealizuje proces tworzenia jednej firmy o zdywersyfikowanych przychodach i silnej pozycji na rynku europejskim. W kwietniu 2020 roku przejął Grupę Energa, a w 2022 roku Grupy LOTOS i PGNiG.
44 proc. mocy zainstalowanej w aktywach wytwórczych Energi pochodzi z OZE. Wpisuje się to w strategię energetyczną Grupy ORLEN, ukierunkowaną ściśle na nisko i zeroemisyjne źródła energii. Silnym i stabilnym sektorem działalności Energi jest też dystrybucja. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 197 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem ok. 1/4 powierzchni kraju. Przez 12 miesięcy 2023 roku Energa dostarczyła do odbiorców 22,4 TWh energii elektrycznej. Udział OZE w produkcji własnej to 46 procent. Niemal połowa sprzedawanej klientom energii pochodzi z odnawialnych źródeł: wiatru, słońca, wody, biomasy i biogazu.