Wspólnie zawiązaliśmy wstążkę
Należy do:
Pomimo niezbyt sprzyjającej aury ponad 130 osób wzięło udział w Biegu Różowej Wstążki, zorganizowanym w ramach 3. edycji akcji Pier(w)si wygrywają. Były balony, antystresy, słodki poczęstunek i wspólne, pamiątkowe zdjęcie.
Start akcji odbył się w poniedziałek 16 października, tuż po Europejskim Dniu Walki z Rakiem Piersi, który przypadł dzień wcześniej. Mimo silnego wiatru i niskiej temperatury frekwencja dopisała. Ponad 130 osób stawiło się o umówionej godzinie na patio Olivia Centre, by wspólnie okazać wsparcie kobietom i mężczyznom chorującym na raka piersi. Wśród uczestników byli przedstawiciele wielu firm rezydujących w Olivia Centre. Co cieszy, na starcie pojawiło się wielu panów. Ich udział z roku na rok sukcesywnie rośnie, co znaczy, że z coraz bardziej świadomi są tego, że problem związany z zachorowalnością na raka piersi dotyka także mężczyzn.
Przed marszem dzieci z Przedszkola Biały Kotek zapoznawały się z ideą różowej wstążki zapoczątkowaną przez Evelyn H. Lauder, jedną z czołowych postaci w konsorcjum Estee Lauder, która sama zmagała się z rakiem piersi.
Pączki, fantomy i skrzydła motyla
Hasłem przewodnim tegorocznej akcji było „Zawiąż z nami wstążkę”, czyli przejdź z nami trasę, której kształt przypomina zawiązaną wstążkę.
Wszystko zaczęło się punktualnie o godz. 12 od krótkiego przemówienia i pamiątkowego zdjęcia. Potem uczestnicy z różowymi balonami przemaszerowali wzdłuż budynków OC. Na przodzie marszu, oprócz organizatorów akcji, szła Lucyna Prądzyńska, pracownica CUK, zmagająca się z rakiem piersi, która już po raz trzeci aktywnie wspierała całe przedsięwzięcie, opowiadając swoją historię choroby i zachęcając do badań profilaktycznych.
Oprócz przemarszu uczestnicy chętnie podchodzili do namiotu, w którym pracownicy Uniwersyteckiego Centrum Klinicznego, Stowarzyszenia Różowy Motyl i Stowarzyszenia Przyszłym Położnych GUMED uczyli samobadania piersi na kilku fantomach. Można było też zasięgnąć porady lekarskiej oraz otrzymać ulotkę z instruktażem jak się badać i co zrobić w razie ewentualnego podejrzenia choroby. Wieńcząc ten proces edukacyjny zdjęciem na tle motylich skrzydeł z hasłem „Jestem zdrowa. Badam piersi”.
Wyróżniono najbardziej „różowych” uczestników marszu. Otrzymali niezwykłe BIUSTOmydełka firmy Organique polska, których zakup wspiera fundację @dotykamwygrywam.
Nie zabrakło słodkiego poczęstunku, a także kawy, na którą do Work Cafe w Olivii zaprosił Santander Bank Polska. Symbol różowej wstążki 16 października rozświetlił również fasadę Olivii Star.
Wspólnie przebyta trasa zasiliła ponadto licznik kilometrów programu społecznego Aktywni-Charytatywni.
Mocne wsparcie
Projekt od początku wspiera merytorycznie Stowarzyszenia Różowy Motyl i Centrum Chorób Piersi przy Uniwersyteckim Centrum Klinicznym, którego przedstawiciele czynnie wzięli udział w całym przedsięwzięciu. Finansowego wsparcia udzieliła Fundacja ORLEN, zaś organizacyjnego i komunikacyjnego - Olivia Centre. Patronem medialnym projektu byli Radio Gdańsk i Trójmiasto.pl.
Kolejna edycja akcji Pier(w)si wygrywają, planowo, już za rok.
***
Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszym Twitterze a także na naszym Facebooku
Grupa Kapitałowa ORLEN, do której należy Energa, jest największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, czy Platts TOP250. Prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 2800 stacji paliw. Oferta Grupy ORLEN to ponad 50 najwyższej jakości produktów petrochemicznych i rafineryjnych. Nasze produkty docierają na 6 kontynentów do ponad 110 krajów.
ORLEN SA jest również liczącym się graczem na rynku energii w Polsce, dysponującym mocami na poziomie 3,3 GWe, z czego 1,38 GWe zainstalowane jest w aktywach wytwórczych Energi. W obszarze wydobycia Koncern dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P), które na koniec 2021 roku wyniosły 171,46 mln boe. ORLEN SA jest wiodącym podmiotem, który zrealizuje proces tworzenia jednej firmy o zdywersyfikowanych przychodach i silnej pozycji na rynku europejskim. W kwietniu 2020 roku przejął Grupę Energa, w lipcu tego samego roku otrzymał od Komisji Europejskiej warunkową zgodę na przejęcie Grupy LOTOS oraz zainicjował proces przejęcia kapitałowego PGNiG.
40 proc. mocy zainstalowanej w aktywach wytwórczych Energi pochodzi z OZE. Wpisuje się to w strategię energetyczną Grupy ORLEN, ukierunkowaną ściśle na nisko i zeroemisyjne źródła energii. Silnym i stabilnym sektorem działalności Energi jest też dystrybucja. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 195 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem ok. 1/4 powierzchni kraju. W pierwszym kwartale 2023 roku Energa dostarczyła do odbiorców 5,8 TWh energii elektrycznej.