Kupujesz ile chcesz, czyli pierwszy energomat w elbląskim oddziale ENERGI
W marcu br. na terenie elbląskiego oddziału ENERGI pojawił się pierwszy energomat - dostępne 24h/dobę urządzenie do samoobsługowej sprzedaży energii elektrycznej w systemie przedpłatowym. Został on zainstalowany w Malborku, w sąsiedztwie wejścia do budynku Rejonu Energetycznego (Aleja Wojska Polskiego 49). To już czwarty oddział koncernu, którego klienci mogą kupić energię za pomocą tych urządzeń.
System przedpłatowy działający w oparciu o energomaty najwcześniej uruchomił oddział ENERGI w Toruniu. W kolejnych latach energomaty pojawiły się na terenie oddziału słupskiego. Natomiast od 2004 r. z zalet tych urządzeń mogą korzystać klienci oddziału w Kaliszu.
Energomat to urządzenie do samoobsługowej sprzedaży energii elektrycznej w systemie przedpłatowym. Jest dostępny 24h/dobę, dzięki temu pozwala na swobodny zakup energii poza godzinami pracy Biur Obsługi Klienta. Korzystamy z niego posługując się kartą magnetyczną. Zakup energii odbywa się poprzez włożenie karty i wprowadzenie monet w ilości odpowiadającej wartości potrzebnej porcji energii. Cała operacja kończy się wydrukiem, który, oprócz potwierdzenia zapłaty, zawiera kod. Kolejne cyfry kodu należy wprowadzić do licznika. Ta operacja umożliwia korzystanie z energii zakupionej w energomacie.
Najwięcej energomatów funkcjonuje w oddziale toruńskim. 20 tego typu urządzeń jest zainstalowanych w budynkach Rejonów Energetycznych ale także w hipermarkecie i banku. Nieco mniej –-8 sztuk działa na terenie oddziału kaliskiego. Kolejne 4 służą klientom oddziału w Słupsku.
System przedpłatowy niesie za sobą wiele zalet dla spółek dystrybucyjnych:
- opłaty za energie przed jej zużyciem,
- brak możliwości powstawania zadłużenia z tytułu zakupu energii,
- redukcja kosztów związanych z obsługa monterską,
- ułatwiona obsługa odbiorców "trudno dostępnych" – posiadających liczniki np. w domku letniskowym,
- ułatwiona obsługa odbiorców nieposiadających tytułu prawnego do zajmowanego lokalu.
Wiele korzyści odnoszą również nasi Klienci:
- łatwa gospodarka zużyciem energii,
- bieżący podgląd ilości energii posiadanej do dyspozycji,
- możliwość samodzielnego określenia momentu zakupu i ilości nabywanej energii,
- brak kłopotów z płatnościami za energię dla odnajmujących mieszkania,
- ograniczenia do minimum wizyty inkasentów,
- możliwość zakupu energii 24h/dobę.
Energomaty, to nie jedyny sposób na wygodne regulowanie należności za energię elektryczną. Klienci ENERGI mogą także regulować swoje rachunki za prąd:
- w kasach wybranych supermarketów i hipermarketów, w sklepach osiedlowych oraz na stacjach benzynowych na terenie całego kraju - wszędzie tam gdzie znajdują się terminale płatności gotówkowych "Moje Rachunki" sieci VIA (Lista sklepów, w których można dokonać płatności dostępna jest w Biurach Obsługi Klienta Koncernu Energetycznego ENERGA SA (lista BOK-ów dostępna w serwisie (www.energa.pl) oraz na stronach internetowych www.via.com.pl)
- korzystając z usługi "polecenie zapłaty". Polega ono na automatycznym obciążaniu konta klienta np. kwotą rachunku za energię elektryczną - dokładnie w dniu, w którym upływa termin zapłaty za rachunek. Wystarczy mieć konto bankowe, wypełnić odpowiedni druk (tzw. "Zgodę na obciążenie rachunku") i wysłać go lub złożyć w biurze obsługi klienta ENERGI. Druki te można znaleźć na stronie internetowej koncernu (www.energa.pl) lub pobrać w punktach obsługi klienta.
- bezpłatnie w kasach Biur Obsługi Klienta Koncernu Energetycznego ENERGA SA
***