Zdjęcia o największej dobrej energii w Świeć się z Energą wybrane

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Świeć się z Energą to nie tylko emocjonujący plebiscyt miast, ale również doroczny konkurs dla miłośników fotografowania świąt i świetlistych dekoracji. W tegorocznej edycji zabawy uczestnicy przesłali ponad 3200 zdjęć, pokazujących piękno Polski i naszych domów w tym wyjątkowym okresie. Dla autorów najciekawszych prac przygotowano atrakcyjne nagrody.

Znakiem rozpoznawczym konkursu fotograficznego Świeć się z Energą jest zatrzymana w kadrach świąteczna aura, uchwycona w tysiącach miejsc w całej Polsce. Nadsyłane na konkurs zdjęcia co roku przepełnione są dobrą energią emanującą z świetlistych dekoracji miejscowości, w których mieszkamy lub z ciepłem rodzinnych domów w okresie świąt Bożego Narodzenia. Wielu fotografów próbuje się też wyróżnić eksperymentując światłem, oryginalnie kadrując lub inscenizując kreatywne scenki. Nie inaczej było i w tym roku do 13. edycji konkursu zgłoszono aż ponad 3200 prac. W internetowym głosowaniu swoich zwycięzców wskazali internauci (oddano aż 680 000 głosów), jednak prace tradycyjnie oceniało też jury pod przewodnictwem Lidii Popiel, fotografki i ambasadorki akcji Świeć się z Energą. Autorzy zdjęć rywalizowali w pięciu kategoriach tematycznych: Moje Miasto, Mój Dom, Moi Bliscy, Moja Iluminacja i Moja Szopka.

– Światła to tradycja, która mocno naznaczyła wyjątkowy, grudniowy czas świąt wiele dni przed, jak i po uroczystościach. To symbol najbardziej pozytywnych emocji związanych z rodziną, przyjaciółmi, miejscem, w którym żyjemy. Co roku prace nadsyłane na konkurs Świeć się z Energą zdumiewają osobistym zaangażowaniem tysięcy uczestników. W obrazach widać zachwyt i radość. Te szczere uczucia sprawiają, że prace jury są nadzwyczaj trudne. Chciałoby się, żeby zwycięzcami byli wszyscy. I, po trosze, tak jest. Bo samo wysłanie na konkurs zdjęcia, które często jest kawałkiem rodzinnego życia, sprawą osobistą, prawie intymną chwilą, to już małe zwycięstwo – mówi Lidia Popiel, przewodnicząca jury konkursu, fotografka, wykładowczyni w Warszawskiej Szkole Filmowej.

– Nagroda główna tym razem trafiła do Radosława Dybały, który w symboliczny sposób podkreślił bliskość pary osób, nie używając tradycyjnych, świątecznych iluminacji. Śnieg, oświetlony dom w oddali, ciepłe swetry ze świątecznym motywem i chroniący, świetlisty krąg opowiadają ciekawą, nieoczywistą historię, która również daje szansę na interpretację. Symetryczność kompozycji i dynamiczna ogniskowa dużo mówią o zmyśle obserwacji i zaangażowaniu Autora w proces twórczy. Gratuluję takiego podejścia i nagrody! – dodaje Lidia Popiel.

Uczestnicy 13. edycji udowodnili, że nie ograniczają ich wymogi technologiczne czy sprzętowe. I chociaż większość zdjęć została wykonana zwykłym smartfonem, to z udało się na nich uchwycić niezwykłe i urzekające momenty towarzyszące najpiękniejszym zimowym świętom.

Nagrodami w konkursie są karty podarunkowe do sklepu z asortymentem RTV AGD. Zwycięzca otrzyma tytuł zdobywcy Grand Prix oraz voucher o wartości 3000 zł, pięciu zdobywców 1. miejsc w poszczególnych kategoriach kupony o wartości 1000 zł, a pozostali laureaci bony o wartości 500 zł.

Laureaci konkursu fotograficznego 13. edycji Świeć się z Energą

13 ed grand prix jaroslaw dybala  (1)

Grand Prix: Jarosław Dybała, Świętochłowice, śląskie

 

13 ed moje miasto artur georgiew

Moje Miasto: Artur Georgiew, Lublin, lubelskie

 

13 ed moj dom piotr fecko

Mój Dom: Piotr Fecko, Męcina, małopolskie

 

13 ed moi bliscy mariusz wierzchowski

Moi Bliscy: Mariusz Wierzchowski, Suwałki, podlaskie

 

13 ed moja iluminacja jacek jaskolski

Moja Iluminacja: Jacek Jaskólski, Gdańsk, pomorskie

 

13 ed moja ulubiona szopka irena chudziuk

Moja Ulubiona Szopka: Irena Chudziuk, Becejły, podlaskie

W rywalizacji o nagrody publiczności, podczas głosowania internetowego, internauci wybrali swoich laureatów. Do autorów 48 najpopularniejszych zdjęć trafią także wartościowe karty podarunkowe na zakup sprzętu RTV AGD.

Organizatorzy i partnerzy akcji

Inicjatorem i sponsorem głównym akcji jest Energa z Grupy ORLEN. Organizatorem 13. edycji Świeć się z Energą jest Polska Press Grupa wraz z siecią swoich dzienników regionalnych, tygodników lokalnych oraz serwisów naszemiasto.pl. Dostawcą instalacji fotowoltaicznej dla zdobywcy 1. miejsca w Plebiscycie Miast jest Energa Obrót, zaś 16 lamp UV-C dla laureatów wojewódzkich konkursu udostępni spółka Energa Oświetlenie.

Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszym Twitterze a także na naszym Facebooku

Grupa Kapitałowa ORLEN, do której należy Energa, jest największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, czy Platts TOP250. Prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 2800 stacji paliw. Oferta Grupy ORLEN to ponad 50 najwyższej jakości produktów petrochemicznych i rafineryjnych. Nasze produkty docierają na 6 kontynentów do ponad 110 krajów.

PKN ORLEN jest również liczącym się graczem na rynku energii w Polsce, dysponującym mocami na poziomie 3,3 GWe, z czego 1,38 GWe zainstalowane jest w aktywach wytwórczych Energi. W obszarze wydobycia Koncern dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P), które na koniec 2019 roku wyniosły 197,3 mln boe. PKN ORLEN jest wiodącym podmiotem, który zrealizuje proces tworzenia jednej firmy o zdywersyfikowanych przychodach i silnej pozycji na rynku europejskim. W kwietniu 2020 roku przejął Grupę Energa, w lipcu br. otrzymał od Komisji Europejskiej warunkową zgodę na przejęcie Grupy LOTOS oraz zainicjował proces przejęcia kapitałowego PGNiG.

39 proc. mocy zainstalowanej w aktywach wytwórczych Energi pochodzi z OZE. Wpisuje się to w strategię energetyczną Grupy ORLEN, ukierunkowaną ściśle na nisko i zeroemisyjne źródła energii. Silnym i stabilnym sektorem działalności Energi jest też dystrybucja. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 192 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju. W I półroczu 2021 roku Energa dostarczyła do odbiorców 11,6 TWh energii elektrycznej.

Załączniki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem