Niemal 400 par butów dla potrzebujących
Należy do:
374 par zimowych butów przekazali pracownicy Energi z Grupy ORLEN podopiecznym Towarzystwa Pomocy św. Brata Alberta. Wszystko w ramach akcji organizowanej przez firmę WoshWosh. W sumie w całej Polsce udało się zebrać ponad 17 tysięcy par obuwia – o 8 tysięcy więcej niż w ubiegłym roku.
Zima to szczególnie trudny okres dla osób dotkniętych bezdomnością, a tych jest w Polsce ponad 35 tys. Niskie temperatury mogą być przyczyną problemów, szczególnie wśród ludzi bez dachu nad głową, porządnego ubrania i zimowych butów.
– Dzięki tej akcji niepotrzebne buty dostają „drugie życie”. Oczyszczone, odnowione lub naprawione przekazywane są najbardziej potrzebującym na terenie całej Polski – wyjaśnia Alina Skorb-Gała, kierownik Wydziału ESG w Enerdze SA. – Zebrane w kilkunastu spółkach Grupy obuwie przekazaliśmy podopiecznym Towarzystwa Pomocy św. Brata Alberta. Dodatkowo Energa sfinansowała odnowienie tysiąca par obuwia zebranego podczas całej zbiórki – dodaje.
W tym roku zbiórka obuwia dla osób w kryzysie bezdomności przerosła najśmielsze oczekiwania organizatorów. W ciągu dwóch tygodni, przy wsparciu wielu firm i organizacji, zebrano ponad 17 tysięcy par butów. To liczba odpowiadająca blisko połowie osób pozostających w Polsce bez dachu nad głową.
Oprócz problemu bezdomności i podstawowych potrzeb, jakich zaspokojenie jest konieczne do normalnego i bezpiecznego funkcjonowania osoby bezdomnej, projekt zwraca też uwagę na świadomą konsumpcję i ograniczenie marnotrawstwa, pokazując korzyści wynikające z idei zero waste. Rocznie na świecie produkowanych jest ok. 22 miliardów par butów, a 300 milionów wyrzuca się już po roku użytkowania.
***
Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszym Twitterze a także na naszym Facebooku
Grupa Kapitałowa ORLEN, do której należy Energa, jest największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, czy Platts TOP250. Prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 2800 stacji paliw. Oferta Grupy ORLEN to ponad 50 najwyższej jakości produktów petrochemicznych i rafineryjnych. Nasze produkty docierają na 6 kontynentów do ponad 110 krajów.
PKN ORLEN jest również liczącym się graczem na rynku energii w Polsce, dysponującym mocami na poziomie 3,3 GWe, z czego 1,38 GWe zainstalowane jest w aktywach wytwórczych Energi. W obszarze wydobycia Koncern dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P), które na koniec 2019 roku wyniosły 197,3 mln boe. PKN ORLEN jest wiodącym podmiotem, który zrealizuje proces tworzenia jednej firmy o zdywersyfikowanych przychodach i silnej pozycji na rynku europejskim. W kwietniu 2020 roku przejął Grupę Energa, w lipcu br. otrzymał od Komisji Europejskiej warunkową zgodę na przejęcie Grupy LOTOS oraz zainicjował proces przejęcia kapitałowego PGNiG.
39 proc. mocy zainstalowanej w aktywach wytwórczych Energi pochodzi z OZE. Wpisuje się to w strategię energetyczną Grupy ORLEN, ukierunkowaną ściśle na nisko i zeroemisyjne źródła energii. Silnym i stabilnym sektorem działalności Energi jest też dystrybucja. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 192 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju. W I półroczu 2021 roku Energa dostarczyła do odbiorców 11,6 TWh energii elektrycznej.