Klikają w wirtualu i pomagają w realu. Za pomocą aplikacji Arrels gdańszczanie wspierają bezdomnych
Należy do:
Właśnie zakończyła się trwająca trzy tygodnie kampania dotycząca popularyzacji aplikacji Arrels. Pomysłodawcą działań jest Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie, akcję wsparła też Energa z Grupy ORLEN. Zespół streetworkerów Towarzystwa Pomocy św. Brata Alberta odebrał 26 zgłoszeń, dzięki którym mógł udzielić wsparcia potrzebującym przebywającym na ulicach miasta.
– To wspaniałe, jak chętnie mieszkańcy Gdańska przyjęli zaproszenie do wspólnego pomagania. Ich zaangażowanie i aktywne wykorzystanie aplikacji spowodowały, że zespół streetworkerów Towarzystwa Pomocy św. Brata Alberta odebrał 26 zgłoszeń, dzięki którym mógł udzielić wsparcia potrzebującym przebywającym na ulicy. Skala prezentacji aplikacji była możliwa dzięki zaangażowaniu Partnera Strategicznego, jakim jest Energa z Grupy ORLEN. Jestem pewna, że wspólnie wykonaliśmy milowy krok, który w przyszłości pozwoli jeszcze skuteczniej nieść profesjonalne wsparcie potrzebującym w placówkach Towarzystwa. Dzięki szerokiej informacji mieszkańcy kontaktowali się z nami pytając, w jaki sposób mądrze pomagać – to ważny element w procesie edukacji na który kładziemy nacisk. Mamy nadzieję, że pomysł na nową formułę pomagania sprawdzi się na terenie całego Trójmiasta, a także w największych miastach w Polsce, gdzie Towarzystwo ma swoje Koła – wyjaśnia Dagmara Rybicka, rzeczniczka prasowa Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta Koło Gdańskie.
– Pomoc i wsparcie dla drugiego człowieka są szczególnie ważne, zwłaszcza w tak trudnym okresie, jakim jest pandemia. Energa z Grupy ORLEN stara się pomagać zawsze, kiedy tylko jest to możliwe. W tym przypadku nie mieliśmy wątpliwości – kampania Arrels wpisuje się w strategię Energi na rzecz zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego biznesu. Cieszymy się z jej sukcesu. Wierzę, że będąc partnerem kampanii – najpierw w Gdańsku, a w przyszłości także w innym miastach, możemy przyłączyć się do poprawy sytuacji osób bezdomnych i zagrożonych bezdomnością – mówi dr Alina Skorb-Gała, kierownik Wydziału ESG Energi.
Informacje o tym, jak pomagać jednym kliknięciem, były dostępne na przystankach autobusowych, na monitorach w autobusach i tramwajach, w Urzędzie Miejskim oraz w social mediach. Dzięki zgłoszeniom dokonywanym poprzez aplikację Arrels wykwalifikowany zespół streetworkerów Koła mógł reagować na czas. To ważne, ponieważ jesień i zima są najtrudniejszym czasem dla osób pozbawionych dachu nad głową.
– Zmiana w człowieku to proces długotrwały, wymagający czasu, ale my widzimy, że ten proces wśród gdańszczan już się zaczął. Zgłoszenia, które dotarły do nas dzięki aplikacji Arrels pokazują, że mieszkańcy zainteresowali się tematem kampanii. Nawet jeśli za jakiś czas część z tych osób nie będzie już korzystać z aplikacji, to z pewnością dla dużej grupy korzystanie z niej stanie się nawykiem. I to właśnie te osoby, które dziś wykonały pierwszy krok pobierając aplikację, za jakiś czas wykonają kolejny – angażując się bardziej w pomoc drugiemu człowiekowi. To zmiana, na którą bardzo liczymy – podkreśla dr Paweł Jaskulski z Zarządu Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta.
Roli ambasadora kampanii podjął się Maciej Brzostek. Trener zawodowych bokserów ma pewność, że to nowość w sposobie pomagania pozwoli nie tylko dać schronienie, ale również wspólnie rozpocząć proces, jakim jest wychodzenie z bezdomności. Dzięki aplikacji Arrels stworzonej przez Ferrana Busquets’a z Barcelony jest to możliwe, ponieważ szybki przepływ informacji pozwala na uzyskanie wsparcia w placówkach Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta.
Lokalizator dostępny dla urządzeń z Androidem i IOS-em jest dostępny w sklepie Google Play i AppStore. Informacje o tym, co jeszcze należy zrobić i w jaki sposób pomagać mądrze znajdują się na stronie internetowej i profilu Gdańskiego Koła na Facebooku.
Partnerem Strategicznym kampanii jest Energa z Grupy ORLEN. Inicjatywę wspierali również: Urząd Miejski w Gdańsku, Fundacja Arrels, Radio Eska i portal gdansk.pl
***
Towarzystwo Pomocy im. Św. Brata Alberta (TPBA) jest najstarszą i największą w Polsce, niezależną organizacją dobroczynną, niosącą od 40 lat pomoc osobom bezdomnym i ubogim, w duchu swego Patrona Św. Brata Alberta. W 67 miastach na terenie całego kraju prowadzi 132 ośrodki i placówki, oferujące różnorodną pomoc wszystkim potrzebującym. Gdańskie Koło TPBA prowadzi 15 ośrodków, zlokalizowanych na terenie całego Trójmiasta, w których każdego dnia około 1000 osób korzysta ze specjalistycznego wsparcia, zapewnianego przez doświadczoną kadrę.
Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszym Twitterze a także na naszym Facebooku
Grupa Kapitałowa ORLEN, do której należy Energa, jest największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, czy Platts TOP250. Prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 2800 stacji paliw. Oferta Grupy ORLEN to ponad 50 najwyższej jakości produktów petrochemicznych i rafineryjnych. Nasze produkty docierają na 6 kontynentów do ponad 110 krajów.
PKN ORLEN jest również liczącym się graczem na rynku energii w Polsce, dysponującym mocami na poziomie 3,3 GWe, z czego 1,38 GWe zainstalowane jest w aktywach wytwórczych Energi. W obszarze wydobycia Koncern dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P), które na koniec 2019 roku wyniosły 197,3 mln boe. PKN ORLEN jest wiodącym podmiotem, który zrealizuje proces tworzenia jednej firmy o zdywersyfikowanych przychodach i silnej pozycji na rynku europejskim. W kwietniu 2020 roku przejął Grupę Energa, w lipcu br. otrzymał od Komisji Europejskiej warunkową zgodę na przejęcie Grupy LOTOS oraz zainicjował proces przejęcia kapitałowego PGNiG.
39 proc. mocy zainstalowanej w aktywach wytwórczych Energi pochodzi z OZE. Wpisuje się to w strategię energetyczną Grupy ORLEN, ukierunkowaną ściśle na nisko- i zeroemisyjne źródła energii. Silnym i stabilnym sektorem działalności Energi jest też dystrybucja. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 191 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju. W I półroczu 2020 roku Energa dostarczyła do odbiorców 10,7 TWh energii elektrycznej.