Energa Obrót z sukcesem upraszcza branżowy język
Należy do:
Energa Obrót już od ponad dwóch lat używa w komunikacji standardów prostego języka, które dziś (13 października) obchodzą międzynarodowe święto.
Przekaz, który wypływa z organizacji, powinien być przede wszystkim zrozumiały, jasny i zwięzły. Energa Obrót od 2018 roku popularyzuje prosty język w branży energetycznej. Firma sukcesywnie usuwa z treści niezrozumiałe przepisy, długie zdania czy trudne do zrozumienia cytaty prawne. Takie działania w komunikacji przede wszystkim pokazują dbałość o klienta i kontakt z nim.
Mniej słów w umowach
Energa Obrót jako jedyna w branży energetycznej uprościła wzór swojej umowy kompleksowej oraz jej ogólne warunki (OWU) – dokumenty, które klienci otrzymują przy pierwszym kontakcie z firmą. Dzięki nowym zasadom umowa została skrócona o blisko tysiąc, a OWU o ponad dwa i pół tysiąca wyrazów.
W Enerdze Obrocie prostsze są dziś również formularze, regulaminy ofert i zapowiedzi na infolinii. Nowy standard komunikacji spółka wprowadza poprzez szkolenia pracowników obsługi klienta. W 2019 roku powołano także funkcję koordynatora, który w ramach codziennych obowiązków sprawuje kontrolę nad wprowadzaniem i funkcjonowaniem prostego języka w spółce.
Skuteczna komunikacja
Aby skutecznie prowadzić prostą komunikację, najpierw warto poznać jej żelazne zasady. Wewnętrzni trenerzy Energi Obrotu, którzy wcześniej byli szkoleni przez ekspertów z Uniwersytetu Wrocławskiego, dziś wprowadzają pozostałych pracowników firmy w świat skutecznej komunikacji.
– Bazą naszych szkoleń jest 25 zasad prostego języka podzielonych na pięć kategorii. Są to zasady szczególne, bo zebrane przez nasz zespół projektowy – wyjaśnia Magdalena Siwerska, koordynatorka prostego języka w Enerdze Obrocie. – Według autorskiego scenariusza przeszkoliliśmy już ponad pół tysiąca osób, a liczba ta stale rośnie.
Zawsze aktualne wiadomości na temat Energi z Grupy ORLEN znajdziecie na naszym Twitterze a także na naszym Facebooku
Grupa Kapitałowa ORLEN, do której należy Energa, jest największą firmą w Europie Środkowo-Wschodniej, notowaną w prestiżowych, światowych zestawieniach Fortune Global 500, czy Platts TOP250. Prowadzi działalność na 6 rynkach macierzystych – w Polsce, Czechach, Niemczech, na Litwie, Słowacji i w Kanadzie. Koncern dysponuje nowoczesnymi, zintegrowanymi aktywami zdolnymi do przerobu ponad 35 mln ton różnych gatunków ropy rocznie, a sprzedaż detaliczną prowadzi z wykorzystaniem największej w regionie Europy Środkowo-Wschodniej sieci ponad 2800 stacji paliw. Oferta Grupy ORLEN to ponad 50 najwyższej jakości produktów petrochemicznych i rafineryjnych. Nasze produkty docierają na 6 kontynentów do ponad 110 krajów.
PKN ORLEN jest również liczącym się graczem na rynku energii w Polsce, dysponującym mocami na poziomie 3,3 GWe, z czego 1,38 GWe zainstalowane jest w aktywach wytwórczych Energi. W obszarze wydobycia Koncern dysponuje własną bazą zasobów ropy i gazu (2P), które na koniec 2019 roku wyniosły 197,3 mln boe. PKN ORLEN jest wiodącym podmiotem, który zrealizuje proces tworzenia jednej firmy o zdywersyfikowanych przychodach i silnej pozycji na rynku europejskim. W kwietniu 2020 roku przejął Grupę Energa, w lipcu br. otrzymał od Komisji Europejskiej warunkową zgodę na przejęcie Grupy LOTOS oraz zainicjował proces przejęcia kapitałowego PGNiG.
39 proc. mocy zainstalowanej w aktywach wytwórczych Energi pochodzi z OZE. Wpisuje się to w strategię energetyczną Grupy ORLEN, ukierunkowaną ściśle na nisko- i zeroemisyjne źródła energii. Silnym i stabilnym sektorem działalności Energi jest też dystrybucja. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 191 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju. W I półroczu 2020 roku Energa dostarczyła do odbiorców 10,7 TWh energii elektrycznej.