W trakcie epidemii o bezpieczeństwo dbajmy również w sieci

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Energa Obrót uczula swoich klientów, aby korzystając z możliwości załatwienia swoich spraw przez internet zadbali również o bezpieczeństwo.

W trakcie epidemii COVID-19 wiele aspektów codziennego życia przeniosło się do świata wirtualnego. Polacy częściej korzystają ze sklepów internetowych, możliwości zamówienia jedzenia przez mobilną  aplikację czy załatwienia spraw urzędowych bądź klienckich za pośrednictwem elektronicznych platform obsługi. Pozwala to ograniczyć wychodzenie z domu i zmniejszyć ryzyko zarażenia koronawirusem.

Trzeba też jednak pamiętać, że w sieci jesteśmy narażeni na inne niebezpieczeństwa, np. zainfekowanie naszych urządzeń (stacjonarnych i mobilnych) złośliwym oprogramowaniem czy wykradzenie danych logowania do wykorzystywanych przez nas portali. Dlatego też Energa Obrót, oferującą możliwość kontaktu i załatwienia swoich spraw m.in. za pośrednictwem cyfrowych platform obsługi klienta, przypomina, abyśmy w tym trudnym czasie nie zapominali o własnym bezpieczeństwie w sieci.

Jak bezpiecznie poruszać się w sieci?

Korzystając z internetowych usług firm, warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Przede wszystkim ważne jest posiadanie aktualizowanego na bieżąco programu antywirusowego i nie korzystanie z publicznych sieci wi-fi np. w momencie logowania się do bankowości internetowej. Istotne jest również m.in. uważne czytanie otrzymywanych maili (w tym weryfikowanie ich nagłówków i adresów nadawcy) czy dokładne sprawdzanie adresów stron www, z których chce się skorzystać. Często znajdują się w nich mniejsze lub większe nieprawidłowości – czasami drobne literówki, a czasami np. zupełnie niewłaściwe adresy e-mail – które powinny wzbudzić czujność klientów.

Energa Obrót wspólnie z CERT Energa opracowała specjalny zestaw porad na temat tego, jak każdy może dbać o swoje bezpieczeństwo w internecie. Znaleźć go można na stronie spółki.

Mocne hasło, bezpieczne dane

Istotne jest też to, aby dostępu do naszych internetowych kont i profili chroniły dobrze skonstruowane, a przede wszystkim odpowiednio często zmieniane hasła. Wiele osób popełnia podstawowy błąd, stosując jedno hasło do wielu różnych platform – tym samym wykradzenie danych z jednej otwiera złodziejom dostęp do wszystkich pozostałych. Należy też unikać zapisywania haseł w przeglądarkach internetowych – istnieje specjalne złośliwe oprogramowanie dedykowane ściśle wykradaniu tego typu informacji. Zawsze warto też korzystać z opcji dwuskładnikowego uwierzytelniania, jeśli dana platforma daje taką możliwość – logowanie się z użyciem nie tylko hasła, ale też np. kodu wysyłanego w wiadomości SMS na wybrany numer telefonu może wydawać się mozolną procedurą, ale dzięki niej nasze bezpieczeństwo w sieci wyraźnie wzrasta. Pomocne może być również korzystanie ze sprawdzonego i polecanego na rynku oprogramowania do zarządzania hasłami. Menedżery haseł są pomocne, gdy np. potrzebujemy zapamiętać dużą ilość skomplikowanych haseł.

Co jeszcze należy wiedzieć o bezpiecznych hasłach internetowych? Na to pytanie odpowiada kolejny poradnik przygotowany i udostępniony przez Energę Obrót.

Czujni, odpowiedzialni, bezpieczni

Przestrzeganie zasad, jakie można znaleźć w poradnikach Energi Obrotu, pozwoli nie tylko bezpiecznie korzystać z oferowanych przez spółkę elektronicznych platform obsługi klienta – eBOK i Energa24. Może też ustrzec np. przed włamaniem na internetowe konto bankowe i utratą zebranych tam środków.

Nie trzeba bać się korzystania z technologii, która szczególnie teraz dowodzi swojej przydatności, ale należy pozostać przy tym czujnym i odpowiedzialnym, a dzięki temu – bezpiecznym.

Zawsze aktualne wiadomości na temat Grupy  Energa znajdziecie na naszym Twitterze a także na naszym Facebooku

Jesteśmy jedną z czterech największych krajowych spółek energetycznych i jedną z trzech największych dostawców energii elektrycznej w Polsce. Nasza podstawowa działalność obejmuje wytwarzaniedystrybucjęobrót energią elektryczną i cieplną oraz obrót gazem.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości ponad 188 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.

Całkowita moc elektryczna zainstalowana w elektrowniach Grupy Energa w 2019 roku wynosiła 1,35 GW, z czego 38 proc. (0,5 GW) stanowiły odnawialne źródła energii (OZE).

Załączniki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem