Jak ustrzec się przed energetycznym oszustwem

Należy do:

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

W związku z napływającymi do Energi Obrót sygnałami o nieuczciwych praktykach niektórych sprzedawców energii elektrycznej na terenie północno-środkowej Polski zachęcamy do zapoznania się z kilkoma zasadami, które pozwolą klientom ustrzec się przed oszustwem. Tożsamość sprzedawcy prądu można łatwo zweryfikować, a od umowy podpisanej w domu można odstąpić w ciągu 14 dni.

Pracownicy Energi Obrót, oferujący klientom produkty czy usługi nie odwiedzają klientów północno-środkowej Polski w domach i nie wymagają podpisania umów, aneksów czy innych dokumentów. Akwizytorzy podający się za przedstawicieli Energa Obrót na tym terenie stosują nieuczciwe praktyki sprzedażowe i wprowadzają klientów w błąd. Firma apeluje o ostrożność i dokładne zapoznanie się z przedstawianymi do podpisu dokumentami.

- Apelujemy o szczególną ostrożność i niepodpisywanie umów, co do których mamy wątpliwości. Przypominamy, że każdy z klientów zgodnie z obowiązującym prawem, w przypadku podpisania niechcianej umowy we własnym domu, czyli poza siedzibą sprzedawcy może w ciągu czternastu dni odstąpić od tej umowy bez podania przyczyny – mówi Adam Kasprzyk, rzecznik prasowy Grupy Energa. 

Każdy klient, który ma wątpliwości co do wiarygodności przedstawianej mu oferty bądź uczciwości przedstawiciela handlowego może skontaktować z infolinią Energi pod numerem 555 555 555. Konsultanci podczas pierwszej rozmowy potwierdzą, czy osoba podająca się za pracownika Energi w rzeczywistości nim jest. Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00- 22:00.

Jak ustrzec się przed nieuczciwym sprzedawcą energii?

W trosce o swoich klientów Energa po raz kolejny przypomina kilka elementarnych zasad pomagających uchronić się przed działaniami nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej:

  • sprawdź nazwę firmy i tożsamość przedstawiciela, który pojawił się w Twoim domu. Informacje zweryfikuj w firmie, którą ma reprezentować
  • dowiedz się jakie dokładnie warunki oferuje sprzedawca. Dopytuj o wszystkie szczegóły budzące wątpliwości
  • nie podpisuj umowy bez dokładnego przeczytania jej treści. Umów się na podpis później, aby spokojnie przeczytać dokument
  • podpisując umowę powinieneś otrzymać swój egzemplarz dokumentu oraz wzór odstąpienia od umowy
  • masz 14 dni na odstąpienie od umowy podpisanej poza lokalem sprzedawcy - bez podawania przyczyn i bez ponoszenia jakichkolwiek konsekwencji
  • w przypadku, gdy minął 14-dniowy termin, nadal możesz się uchylić od skutków umowy, jeśli podczas jej podpisywania zostałeś wprowadzony w błąd 

Jak działają nieuczciwi sprzedawcy

Nieuczciwi sprzedawcy energii stosują wiele metod nakłonienia do podpisania nowej umowy, m.in.:

  • przedstawiają się jako pan „z elektrowni” czy „zakładu energetycznego”, co wielu osobom - zwłaszcza starszym - kojarzy się z wiarygodnym sprzedawcą energii
  • posługują się nazwą łudząco podobną do nazwy innej firmy
  • informują o konieczności podpisania nowej umowy z powodu np. zmiany danych na fakturze, siedziby firmy, systemu obsługi klienta, okresu rozliczeniowego, czy wymiany liczników
  • porównują swoją ofertę z kosztami uwzględniającymi zarówno energię, jak i opłaty dystrybucyjne. (nie informują klienta, że po zmianie sprzedawcy będzie ponosił koszty dystrybucji)
  • oferują nieznacznie niższą cenę energii, ale nie informują o dodatkowych, mniej widocznych w umowie opłatach dodatkowych np. wysokiej opłacie abonamentowej, czy obowiązkowym ubezpieczeniu zdrowotnym, co znacząco podnosi całkowite koszty ponoszone przez klienta

Zapraszamy także do poradnika na stronie www.energa.pl

 prst scr 2017-08.png

Zawsze aktualne wieści nt. Grupy Energa znajdziecie na naszym Twitterze.

Energa Obrót sprzedaje energię elektryczną oraz gaz. Jej klientami jest ponad 3 mln klientów, którym w 2016 roku sprzedała blisko 20 TWh energii elektrycznej. Firma posiada Certyfikat Sprzedawcy Energii Towarzystwa Obrotu Energią potwierdzający stosowanie najwyższych standardów sprzedaży i obsługi klienta. Energa Obrót jest sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej, który jest zbiorem zasad i standardów sprzedaży i obsługi klienta opracowanych w 2014 roku przez TOE. Przyznanie Certyfikatu poprzedził szczegółowy audyt jakości i rzetelności obsługi klienta przeprowadzony już dwukrotnie ( w 2014 i 2016 roku) przez zewnętrzną organizację certyfikującą. Firmy, które podpisały Kodeks, stosują w swej działalności przejrzyste i jasne zasady współpracy z klientami. Nie tylko stosują dobre praktyki, ale też dbają o edukację klientów i wskazują ich prawa konsumenckie.

 

Załączniki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem