Energa zasili PKP Intercity
115 punktów poboru w obiektach PKP Intercity korzystać będzie z energii elektrycznej sprzedawanej przez Energę Obrót.
W historii kolejowej spółki jest to pierwsza zmiana sprzedawcy energii elektrycznej. Do walki o umowę z tak znaczącym klientem stanęli najwięksi gracze polskiego rynku energetycznego. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu złożyła spółka Energa Obrót. Umowa, jaką zawarła z PKP Intercity, podpisana została na dwa lata, jej realizacja rozpocznie się we wrześniu 2017 roku. Wolumen sprzedanej energii wynosi 12 275 MWH, które zasilą 115 punktów poboru w całej Polsce.
- Zwycięstwo w tak dużym przetargu to ważny krok w pozyskiwaniu kontrahentów z branży kolejowej. PKP Intercity SA to kolejna spółka z Grupy PKP w portfelu naszych klientów, obok PKP PLK SA oraz PKP SA. – podkreśla Artur Dembny, Dyrektor Departamentu Sprzedaży Instytucji Publicznych Energa Obrót.
PKP Intercity SA to największy polski operator kolejowy specjalizujący się w krajowych i międzynarodowych przewozach dalekobieżnych. Oferuje połączenia między centrami dużych miast oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia przewoźnik uruchamia ponad 300 składów. Od początku 2017 PKP Intercity przewiozło prawie 13 mln pasażerów.
Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd 2,9 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom.
Energa Obrót sprzedaje energię elektryczną oraz gaz. Jej klientami są odbiorcy indywidualni, firmy oraz instytucje publiczne. Spółka prowadzi handel energią elektryczną na krajowym i międzynarodowym rynku hurtowym. Energa Obrót ma 2,9 mln klientów, którym w 2016 roku sprzedała 19,4 TWh energii elektrycznej. Każdy odbiorca biznesowy otoczony jest indywidualną opieką mobilnego przedstawiciela spółki, a współpraca dostosowana jest do konkretnych potrzeb klienta. Klienci biznesowi korzystają także z Platformy Ofert Indeksowanych (POI) umożliwiającej zakup energii w wybranym przez siebie terminie. Platforma jest też źródłem informacji na temat aktualnych cen energii elektrycznej notowanych na Towarowej Giełdzie Energii.