Komunikat prasowywersja do druku

Sposoby zawiadamiania o braku zasilania

08.11.2015|ENERGA-Operator

Informacja starsza niż 1 rok, może zawierać nieaktualne dane. Najświeższe komunikaty prasowe znajdują się tutaj.

Aktualne dane dotyczące Grupy Energa można znaleźć także na stronie www.grupa.energa.pl

Wszelkie informacje o stanie sieci energetycznej znajdują się na stronie Wyłączenia bieżące  Strona ta, dostępna także na urządzenia mobilne, aktualizowana jest na bieżąco. 

Przypominamy, że brak zasilania można zgłosić na wiele sposobów.

Warto zacząć od sprawdzenia sytuacji

Warto sprawdzić, czy dyspozytorzy już wiedzą, że w naszej miejscowości nie ma zasilania. Informacja zawarta jest na mapie internetowej, dostępnej także na urządzenia mobilne: Wyłączenia bieżące

Po kliknięciu w odpowiedni  oddział znajdą Państwo szczegółowe informacje o obszarach, na których występują awarie oraz o szacowanym czasie przywrócenia zasilania. Uwaga – czas ten może ulec zmianie, a wynika to zarówno z czynników technicznych jakie mogą się pojawić w trakcie usuwania awarii jak i z powodu warunków atmosferycznych.

Klientów zamieszkujących obszary, które znalazły się w naszym wykazie, prosimy czekać na usunięcie awarii. Strona z wyłączeniami aktualizowana jest na bieżąco.

Jak zgłaszać awarię

Awarię można zgłosić poprzez formularz internetowy, dostępny także na urządzenia mobilne, wysyłając sms lub dzwoniąc do Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego Energa-Operator:

Formularz zgłoszeniowy  dostępny jest na stronie Zgłoś awarię - formularz  Jego dokładne wypełnienie pozwoli na szybszą identyfikację miejsca awarii.

SMS o treści AWARIA należy wysłać na numer 3991 i dalej postępować zgodnie z otrzymanymi instrukcjami. SMSy trafiają do dedykowanego systemu, a następnie do centrum zgłoszeniowego, które równolegle przyjmuje zgłoszenia telefoniczne.

Po usunięciu awarii na numer nadawcy przesyłany jest SMS zwrotny informujący o przywróceniu napięcia. Jeżeli usterka nie została jednak usunięta, lub występuje np. brak jednej fazy, prosimy o ponowny kontakt np. za pomocą SMS lub formularza zgłoszeniowego. 

Taką możliwość zgłoszenia usterki mają tylko odbiorcy w obszarze obsługiwanym ENERGA-Operator.

Do Telefonicznego Centrum Zgłoszeniowego można zadzwonić korzystając z numerów

  • 991(bezpłatny)  lub
  • 801 404 404 (płatny zgodnie ze stawką operatora telekomunikacyjnego)  - gdy mieszkają Państwo w okolicy graniczącej z innym operatorem systemu dystrybucyjnego

W sytuacji awarii masowych uprzejmie prosimy o cierpliwość, gdyż jednocześnie może dzwonić bardzo wiele osób. 

Jeśli widzimy zerwane przewody

Zauważone zerwane przewody prosimy zgłaszać wyłącznie poprzez Telefoniczne Centrum Zgłoszeniowe (991). Pomoże to w jak najszybszym usunięciu ewentualnego zagrożenia. 

Jak pracuje Pogotowie Energetyczne?

Pracownicy Pogotowia Energetycznego naprawiają bądź zabezpieczają doraźnie w celu późniejszej naprawy uszkodzone linie energetyczne niezależnie od pory dnia, 24 godziny na dobę. W pierwszej kolejności usuwane są awarie stwarzające zagrożenie dla życia i zdrowia ludzi, np. przewody leżące na ziemi, przewrócone słupy linii energetycznych, zerwane przewody itp. Następnie przywracane jest zasilanie domów i obiektów przemysłowych.

Zdjęcia archiwalne z usuwania awarii na Pomorzu znajdą Państwo tutaj: usuwanie awarii w listopadzie (zdjęcia archiwalne)

ENERGA-Operator to spółka Grupy ENERGA i jeden z największych dystrybutorów energii elektrycznej w Polsce. Zasila odbiorców na obszarze 75 tys. km² (ok. ¼ powierzchni Polski). Spółka eksploatuje ponad 180 tys. km linii elektroenergetycznych wszystkich napięć.

Lokalni rzecznicy prasowi ENERGA-OPERATOR SA

(kontakt dla mediów w sprawach lokalnej sieci dystrybucyjnej)

Kontakt do rzecznika Grupy Energa

Popularne tagi