ENERGA wdraża nowoczesny system obsługi sprzedaży
Należy do:
W ramach postępowania zakupowego, prowadzonego przez ENERGA SA, wybrano dostawcę rozwiązań IT do obsługi klientów i rozliczeń. Umowę, obejmującą przygotowanie i wdrożenie nowego systemu obsługi sprzedaży (CRM i Billing), podpisano z firmą Infovide-Matrix.
Zakup nowego środowiska IT to element strategii Grupy ENERGA dotyczącej realizacji działań zmierzających do stałego podnoszenia jakości obsługi, a tym samym poprawy satysfakcji klientów. Wybrana oferta zakłada przygotowanie, wdrożenie i utrzymanie jednego z najnowocześniejszych rozwiązań informatycznych w kraju. Główne składowe systemu to środowiska CRM i Billing rozdzielone pomiędzy segmenty Sprzedaży i Dystrybucji. Realizacja inwestycji nie tylko usprawni jakość procesu rozliczania produktów i usług, ale także obniży koszty obsługi klienta. Zaletą systemu jest także wsparcie procesów informatycznych związanych z rozwojem oferty produktowej (sprzedaż usług tradycyjnych, jak i możliwość wejścia na nowe rynki np. handlu gazem). Ponadto wdrożenie nowego systemu stanowi odpowiedź Grupy ENERGA na wyzwania związane z planowanym uwolnieniem taryfy G i nowym prawem energetycznym.
Zgodnie z podpisaną umową realizacją procesu zajmie się firma Infovide-Matrix, jeden z najbardziej doświadczonych dostawców usług doradczych i rozwiązań IT w Polsce. Umowa przewiduje pełne wdrożenie nowego systemu w ciągu 32 miesięcy od uruchomienia przedsięwzięcia.
Do udziału w postępowaniu zakupowym zaproszono 14 firm. Analizą materiałów negocjacyjnych zajmował się Zespół Negocjacyjny, w skład którego wchodzili przedstawiciele czterech głównych spółek Grupy ENERGA. Natomiast w przygotowanie materiału zaangażowana była m.in. firma doradcza oraz kancelaria prawna specjalizująca się w obszarze IT.