Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Płatności za prąd przez Internet jeszcze łatwiejsze

Klienci Energi mogą już zapłacić za prąd poprzez błyskawiczny przelew internetowy. Firma uruchomiła usługę płatności online.

To najszybszy i najwygodniejszy sposób opłacania faktur za energię w Internecie. Płatności online dostępne są w elektronicznym Biurze Obsługi Klienta (eBOK) Energi przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bez wychodzenia z domu, bez konieczności aktywacji i wypełniania formularzy z danymi. Płatności online polecane są szczególnie osobom korzystającym z usługi Rozliczeń Rzeczywistych.  Oznacza to, że można samodzielnie sprawdzić stan licznika, podać wielkość zużycia poprzez eBOK i od razu wygodnie zapłacić należność.

Przewagą płatności online nad standardowym przelewem bankowym jest to, że formularz z danymi generuje się sam. Nie trzeba wpisywać danych - numeru konta, adresu, kwoty przelewu. Należy  jedynie tylko kliknąć w fakturę, którą chce się zapłacić, wybrać swój bank. Po zalogowaniu do banku wszystkie dane wypełniają się automatycznie. Dzięki temu nie ma ryzyka popełnienia pomyłki przy wypełnianiu formularza, a opłacenie rachunku jest jeszcze prostsze.

Jak działa Płatność online? Po zalogowaniu w eBOK wystarczy wybrać w dziale "Płatności", zakładce "Należności", fakturę czy notę, za którą chcemy zapłacić. Następnie wybieramy bank, w którym posiadamy konto i logujemy się do niego. A na stronie banku po prostu zatwierdzamy gotową płatność do realizacji. Przy okazji logowania w eBOK, można zobaczyć również aktualny stan swoich płatności oraz faktury i noty odsetkowe. Usługa obsługiwana jest przez firmę Blue Media SA, która za transakcję do 1000 zł pobiera prowizję w wysokości 1 zł.

Płatności online są dostępne zarówno dla gospodarstw domowych, jak i dla firm. Trzeba tylko posiadać lub założyć konto w eBOK oraz w banku realizującym tę usługę.

Uruchomienie płatności online oznacza, że eBOK Energi zapewnia już kompleksowość usługi: podgląd faktury, możliwość jej natychmiastowego opłacenia, przypomnienia sms-em i e-mailem, rozliczenia rzeczywiste. Wprowadzenie tej możliwości pozwala jednocześnie pełniej korzystać najnowszych usług oferowanych przez banki (przelew ekspresowy). Obecnie Energa pracuje nad kolejnymi funkcjonalnościami eBOKu.

Energa stale poszerza kanały kontaktu z klientami. Ostatnio, jako pierwsza w branży energetycznej, uruchomiła mobilną aplikację dla elektronicznego Biura Obsługi Klienta. Usługa, dostępna na smartfony i tablety z systemami operacyjnymi iOS oraz Android, umożliwia dostęp do wielu funkcji, m.in.:

  • podglądu salda rachunku, terminu płatności oraz  aktualnych i archiwalnych danych z faktury oraz wpłat;
  • podglądu informacji o posiadanych umowach;
  • prezentacji wykresów oraz statystyk związanych ze zużyciem energii elektrycznej;
  • samodzielnego rozliczania zużytej energii elektrycznej w ramach Rozliczeń Rzeczywistych;
  • zakupu energii elektrycznej do licznika przedpłatowego w systemie pre-paid;
  • wyszukiwarki najbliższego Biura Obsługi Klienta, jego adresu i godzin otwarcia.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem