ENERGA po raz drugi wyróżniona w prestiżowym konkursie marketingowym

Należy do:

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Kampania "Świeć się na święta - z ENERGĄ!” zdobyła nagrodę Impactor 2011 w kategorii "Niestandardowy Marketingowy Projekt Roku”.  Nagrodzona w XIV edycji konkursu kampania Grupy ENERGA to ogólnopolski plebiscyt na najpiękniejsze iluminacje świąteczne miast i domów. Zorganizowany po raz trzeci projekt propaguje bezpieczne i energooszczędne rozwiązania do oświetlania domów i przestrzeni miejskich. Ma on także na celu budowanie wśród mieszkańców średnich i dużych miast rozpoznawalności oraz świadomości marki ENERGA jako nowoczesnej firmy, której atutem jest dostarczanie najbardziej ekologicznej energii elektrycznej w Polsce.

Jury konkursu swój tegoroczny wybór na Najlepszy Niestandardowy Projekt Marketingowy Roku uzasadniło tym, że "Świeć Się" jest "niestandardowym i chwytliwym pomysłem, który zaangażował rzesze konsumentów i połączył wiele kanałów dotarcia". Projekt w swojej kategorii wygrał między innymi z takimi przedsięwzięciami jak: VERVA Racing Team 2011, Program Testuj Smartfona - promujący markę Play, Cała Polska goli Siarę! - Energizer, czy Historie niezawodnej przyjaźni z Renault.

"Świeć się na święta - z ENERGĄ!" to dwa konkursy - plebiscyt miast i konkurs fotograficzny dla osób indywidualnych. Świąteczna zabawa ENERGI spotkała się z dużym zainteresowaniem zarówno mediów tradycyjnych, internetowych, jak i w social media. W 26 dni od startu akcji informowano o niej w ponad 30 artykułach w 20 tytułach prasowych oraz na ponad 250 stronach internetowych, zarówno w serwisach lokalnych, jak i na oficjalnych stronach miast.

Cała tegoroczna edycja przyciągnęła ponad 100 tysięcy internautów. Facebookowy profil "Świeć się" odnotował ponad 54 tys. fanów, zaś oficjalny serwis konkursu www.SwiecSie.pl zaliczył ponad 580 tys. wejść. W sumie internauci oddali ponad 63 tys. głosów w plebiscycie i przesłali ponad 3 tysiące zdjęć do konkursu fotograficznego. Strona SwiecSie.pl, obok informacji konkursowych, zawierała m.in. poradnik z artykułami i filmami o tym, jak przystroić choinkę na święta, jak oszczędzać energię oraz jak przygotować bezpieczne iluminacje.

Najwięcej emocji wywołał pojedynek miast. Najładniej oświetlone przestrzenie miejskie internauci wybierali na www.SwiecSie.pl w dwóch etapach: wojewódzkim i finale ogólnopolskim. W finale znalazło się 17 miast: 16 zwycięzców wojewódzkich wybranych z listy 100 kandydatów oraz jedno miasto z "dzikiej karty" zgłoszone przez internautów. Ostatecznie zwyciężył Szczecin, który obok tytułu, otrzymał ufundowany przez spółkę ENERGA Oświetlenie sprzęt AGD i RTV, do przekazania na wybrany przez siebie cel społeczny. Motywacją dla osób zgłaszających w konkursie fotograficznym zdjęcia choinek, domów i ogrodów, była szansa na wygranie atrakcyjnych nagród rzeczowych.

- "Świeć się" stał się już doroczną akcją ENERGI, która jednoczy w świątecznym okresie coraz więcej ludzi z pozytywną energią. Drugie z rzędu wyróżnienie przyznającej Impactory Akademii Mediów i Reklamy to nagroda dla wszystkich członków zespołu pracującego nad projektem. Współpraca wielu wyspecjalizowanych podmiotów przyniosła powtórzenie sukcesu z poprzedniego roku - mówi Jarosław Kozłowski, koordynator projektu z Centrum Marketingu i Komunikacji ENERGA SA.

W tym roku partnerami Grupy ENERGA (ENERGA SA i Energa Oświetlenie Sp. z o.o.) w konkursie "Świeć Się" byli Praktiker oraz Grupa Gazeta.pl. Za zakup mediów odpowiedzialny był dom mediowy PanMedia Western, działania PR i kontakty z urzędami miast prowadziła agencją Neuron APR, zaś sam konkurs, oficjalną stronę www oraz fanpage Facebookowy przygotowała i prowadziła agencja Ideacto.

W XIV edycji konkursu Impactor do nagród nominowane były także dwa inne przedsięwzięcia ENERGI. W kategorii „Projekt CSR roku” w konkursie uczestniczył program  "Energetyczni obrączkarze Grupy ENERGA", zaś wśród najlepszych eventów roku znalazła się akcja edukacyjna "Planeta Energii".

Nagrodzone i wyróżnione projekty ENERGI, to nie jedyne inicjatywy, które znalazły uznanie  Akademii Mediów i Reklamy. W kategorii „Projekt PR roku” nagrodę otrzymały "Obchody Roku Jana Heweliusza 2011", których partnerem była m.in. Grupa ENERGA. Realizowany przez Miasto Gdańsk oraz kilkadziesiąt instytucji i partnerów społecznych oraz biznesowych projekt zakładał przeprowadzenie aktywności i wydarzeń popularyzujących postać i dokonania wielkiego gdańszczanina. W ramach obchodów odbyło się blisko 400 wydarzeń i aktywności, które zgromadziły łącznie ok. 600 tysięcy uczestników, a materiały drukowane trafiły do prawie 6 mln odbiorców w kraju i poza granicami. Rok Heweliusza ustanowiony był przez Radę Miasta Gdańska oraz Sejm RP.

***

Impactor to prestiżowy i zarazem najstarszy konkurs firm i projektów polskiego przemysłu reklamowego. Laureaci wybierani są przez Akademię Mediów i Reklamy, składającą się z seniorów rynku reklamowego i medialnego. Nad przebiegiem głosowania czuwa Firma Doradcza KPMG.

Nagroda Impactora Projektów przyznawana jest podmiotom w branży marketingowej, których programy oraz sposób wykorzystania narzędzi przy ich realizacji wzbudziły podziw i szacunek.

Załączniki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem