ENERGA: płaćmy za prąd jak za zwykłe usługi
Należy do:
Kasy firmowe odchodzą do przeszłości – są drogie w utrzymaniu i korzysta z nich coraz mniej klientów, którzy wybierają inne popularne metody regulowania rachunków. ENERGA, wzorem innych firm usługowych, rezygnuje z bezpośredniego przyjmowania wpłat gotówkowych i zachęca do korzystania z innych sposobów płatności – wraz z codziennymi zakupami, stałego zlecenia w banku czy polecenia zapłaty.
Punkty kasowe ENERGI będą działały do końca lipca 2011 r. Szczegółowe analizy wykorzystania poszczególnych kanałów płatności prowadzone przez spółkę zajmującą się obsługą klienta wskazują stały spadek liczby osób korzystających z tradycyjnych kas usytuowanych w biurach obsługi.
- Analiza trendów dotyczących poszczególnych sposobów płatności pokazuje, że liczba transakcji w naszych punktach kasowych stale malała. Od 2008 roku spadła o ponad 60%. Z kas korzystał więc już niewielki procent naszych klientów – wyjaśnia decyzję Krzysztof Rogaliński, prezes zarządu ENERGA Obsługa i Sprzedaż. – Większość osób nie chce tracić czasu na dojazdy do punktów kasowych, woli płacić wszystkie faktury w jednym miejscu, np. podczas codziennych zakupów lub przez internet.
W związku z tym, że coraz więcej osób wybiera właśnie takie formy kontaktu, jako szybsze i mniej absorbujące ich czas, firmy zmieniają system bezpośredniej obsługi. Większość rezygnuje z utrzymywania własnych punktów kasowych, gdyż generują one zbyt wysokie koszty (związane np. z konwojowaniem gotówki, ubezpieczeniem itp.). Aby nie przerzucać ich na klientów, spółki powierzają prowadzenie takich usług wyspecjalizowanym firmom lub korzystają z nowych, ale popularnych już technologii. Jest to powszechny już trend rynkowy.
Od 1 sierpnia płatności za energię elektryczną można realizować poprzez:
- sieć VIA Moje Rachunki, których liczba wynosi już 8 tys. punktów zlokalizowanych na terenie całego kraju. Sieć VIA umożliwia dodatkowo obsługę Rozliczeń Rzeczywistych oraz doładowania do liczników typu pre-paid,
- w kasach oddziałów SKOK Stefczyka,
- sieć Wygodne Rachunki,
- przelewy bankowe,
- przelewy elektroniczne,
- Polecenie zapłaty realizowane przez wszystkie banki,
- Pocztę Polską.
Doładowania energii do systemu przedpłatowego (pre-paid) klienci mogą dokonać na kilka sposobów:
- elektronicznie poprzez eBOK www.ebok.energa.pl,
- w sieci VIA w punktach VIA Moje doładowania, których jest już blisko 14 tys., adresy punków dostępne są na stronie www.billbird.pl/mojedoladowania,
- elektronicznie poprzez stronę www.energa.pl/doladujenergie.
Rozliczenia Rzeczywiste energii można realizować w następujący sposób:
- elektronicznie poprzez eBOK www.ebok.energa.pl,
- w sieci VIA w punktach VIA Moje Rachunki, adresy punków dostępne są na stronie http://www.smarteco.pl/mapa.
Informację o tym, gdzie znajduje się najbliższy punkt, w którym można opłacić rachunek za prąd, klienci uzyskają także w telefonicznym Biurze Obsługi Klienta (tBOK), które czynne jest od poniedziałku do piątku przez 12 godzin – od 8 do 20. Poprzez tBOK – w którym pracują konsultacji z dostępem do indywidulnego konta klienta – można również załatwić wiele spraw, bez potrzeby wychodzenia z domu.
Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta: dla telefonów stacjonarnych: 801 555 500
dla telefonów komórkowych:
Elbląg - 24 266 24 23 |
|
Gdańsk - 24 266 24 24 |
|
Kalisz - 24 266 24 22 |
|
Koszalin - 24 266 24 25 |
|
Olsztyn - 24 266 24 26 |
|
Płock - 24 26 97 800, 23 67 12 800 |
|
Słupsk - 24 266 24 27 |
|
Toruń - 24 266 24 28 |
Beata Ostrowska
rzecznik prasowy Grupy ENERGA
ENERGA SA
Dane kontaktowe beata.ostrowska@energa.pl