ENERGA: płaćmy za prąd jak za zwykłe usługi

Należy do:

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Kasy firmowe odchodzą do przeszłości – są drogie w utrzymaniu i korzysta z nich coraz mniej klientów, którzy wybierają inne popularne metody regulowania rachunków. ENERGA, wzorem innych firm usługowych, rezygnuje z bezpośredniego przyjmowania wpłat gotówkowych i zachęca do korzystania z innych sposobów płatności – wraz z codziennymi zakupami, stałego zlecenia w banku czy polecenia zapłaty. 

Punkty kasowe ENERGI będą działały do końca lipca 2011 r. Szczegółowe analizy wykorzystania poszczególnych kanałów płatności prowadzone przez spółkę zajmującą się obsługą klienta wskazują stały spadek liczby osób korzystających z tradycyjnych kas usytuowanych w biurach obsługi.

- Analiza trendów dotyczących poszczególnych sposobów płatności pokazuje, że liczba transakcji w naszych punktach kasowych stale malała. Od 2008 roku spadła o ponad 60%. Z kas korzystał więc już niewielki procent naszych klientów – wyjaśnia decyzję Krzysztof Rogaliński, prezes zarządu ENERGA Obsługa i Sprzedaż.  – Większość osób nie chce tracić czasu na dojazdy do punktów kasowych, woli  płacić wszystkie faktury w jednym miejscu, np. podczas codziennych zakupów lub przez internet.  

W związku z tym, że coraz więcej osób wybiera właśnie takie formy kontaktu, jako szybsze i mniej absorbujące ich czas, firmy zmieniają system bezpośredniej obsługi. Większość rezygnuje z utrzymywania własnych punktów kasowych, gdyż generują one zbyt wysokie koszty (związane np. z konwojowaniem gotówki, ubezpieczeniem itp.).  Aby nie przerzucać ich na klientów, spółki powierzają prowadzenie takich usług wyspecjalizowanym firmom lub korzystają z nowych, ale popularnych już technologii. Jest to powszechny już trend rynkowy. 

Od 1 sierpnia  płatności za energię elektryczną można realizować poprzez:

  • sieć VIA Moje Rachunki, których liczba wynosi już  8 tys. punktów zlokalizowanych na terenie całego kraju.  Sieć VIA umożliwia dodatkowo obsługę Rozliczeń Rzeczywistych oraz doładowania do liczników typu pre-paid,
  • w kasach oddziałów SKOK Stefczyka,
  • sieć Wygodne Rachunki,
  • przelewy bankowe,
  • przelewy elektroniczne,
  • Polecenie zapłaty realizowane przez wszystkie banki,
  • Pocztę Polską.

Doładowania energii do systemu przedpłatowego (pre-paid)  klienci mogą dokonać na kilka sposobów:

Rozliczenia Rzeczywiste  energii  można realizować w następujący sposób:

Informację o tym, gdzie znajduje się najbliższy punkt, w którym można opłacić rachunek za prąd, klienci uzyskają także w telefonicznym Biurze Obsługi Klienta (tBOK), które czynne jest od poniedziałku do piątku przez  12 godzin – od 8 do 20. Poprzez tBOK – w którym pracują konsultacji z dostępem do indywidulnego konta klienta – można również załatwić wiele spraw, bez potrzeby  wychodzenia z domu.

Telefoniczne Biuro Obsługi Klienta: dla telefonów stacjonarnych: 801 555 500

dla telefonów komórkowych:


Elbląg - 24 266 24 23


Gdańsk - 24 266 24 24


Kalisz - 24 266 24 22


Koszalin - 24 266 24 25


Olsztyn - 24 266 24 26


Płock - 24 26 97 800, 23 67 12 800


Słupsk - 24 266 24 27


Toruń - 24 266 24 28 

 

Kontakt

Beata Ostrowska
rzecznik prasowy Grupy ENERGA
ENERGA SA

Dane kontaktowe ???mail??? beata.ostrowska@energa.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem