Kolejni klienci ENERGI mogą już płacić za rzeczywiste zużycie prądu

Należy do:

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Klienci z kolejnych regionów Polski  mogą już rozliczać się z ENERGĄ według rzeczywistych wskazań licznika. Usługę tę firma udostępniła mieszkańcom regionów kaliskiego, koszalińskiego i płockiego. Od trzech miesięcy korzystają z niej klienci z regionów gdańskiego i słupskiego. Do tej pory zdecydowało się na nią blisko 5 tysięcy gospodarstw domowych.  

Rozliczenia rzeczywiste umożliwiają kontrolę zużycia energii w oparciu o aktualne wskazania licznika, co z kolei  pozwala dostrzec różnice w poborze energii w poszczególnych miesiącach i lepiej nią zarządzać. Dzięki tej usłudze klient może samodzielnie rozliczać się ze zużywanej energii w oparciu o podawane przez siebie stany licznika.  Będzie można to zrobić w dwojaki sposób: poprzez elektroniczne Biuro Obsługi Klienta oraz poprzez sieć Via Moje Rachunki.

  • Internauci poprzez specjalną zakładkę w eBOK  mogą raz w miesiącu podać stan licznika, dzięki czemu rozliczona zostaje faktycznie zużyta w danym okresie energia elektryczna. Na ekranie komputera prezentowany jest klientowi elektroniczny obraz faktury, którą można łatwo i szybko zapłacić, korzystając z bankowości internetowej. Ta  forma rozliczeń  jest dostępna przez całą dobę przez siedem dni  tygodnia, całkowicie  bezpłatnie. Wystarczy założyć konto na eBOK i złożyć elektronicznie wniosek o skorzystanie z produktu  http://www.energa.pl/obsluga_klienta_ebok_faq
  • Klienci, którzy wolą dokonywać płatności osobiście, mogą skorzystać z sieci VIA Moje Rachunki. Wystarczy, że podadzą kasjerce stan licznika. Po uiszczeniu opłaty otrzymają paragon za zapłaconą energię. Operator sieci VIA Moje Rachunki  za realizowane transakcje będzie pobierał standardową prowizję w wysokości 1,99 zł. Klienci, którzy chcą skorzystać z tej formy rozliczeń, mogą złożyć stosowny wniosek w najbliższym Biurze Obsługi Klienta,  gdzie otrzymają regulamin oferty oraz kartę identyfikacyjną pozwalającą na realizację rozliczeń w sieci VIA. Mapa punktów sieci VIA dostępna na stronie:  http://www.billbird.pl/

Rozliczenia rzeczywiste to kolejna oferta ENERGI  ułatwiająca jej klientom  zarządzanie i kontrolę zużycia energii elektrycznej. Inną możliwością pozwalającą na regulowanie opłat za energię zużytą, a nie – prognozowaną, jest usługa Rozliczenia pre-paid, czyli  instalacja licznika przedpłatowego na życzenie. Rozwiązanie te jest szczególnie korzystne dla osób wynajmujących mieszkania, garaże,  domki letniskowe, itp. Usługa ta jest odpłatna - opłatę instalacyjną można wnieść jednorazowo lub w niewielkich ratach miesięcznych (od 5,99 zł). Jest już dostępna w oddziałach: gdańskim, słupskim, płockim.

Obie usługi to część innowacyjnej linii produktowej pod nazwą Smart Eco, które  umożliwiają bardziej racjonalne użytkowanie energii, a tym samym obniżenie wydatków. W ramach Smart Eco ENERGA  proponuje takie usługi, jakaudyt energetyczny, certyfikacja energetyczna, liczniki przedpłatowe, a nawet innowacyjne formy reklamy.  Smart Eco to również możliwość instalacji infrastruktury technicznej do produkcji energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych (m.in. turbiny wiatrowe, pompy ciepła i kolektory słoneczne), a w niedalekiej przyszłości również możliwość odsprzedaży wyprodukowanych nadwyżek po atrakcyjnej cenie. Grupie Energa pozwoli to zwiększyć wymagany prawem unijnym udział energii wytwarzanej ze źródeł odnawialnych, a klientom na pozysknie własnego źródła taniej energii. Smart Eco to również usługa polegająca na takiej formie współpracy z klientami, aby nie zużywali prądu w godzinach jego największego zapotrzebowania.

Rozwiązania Smart Eco pozwalają na tańsze korzystanie i efektywne zarządzanie energią (audyt, rozliczenia), jej wytwarzanie (technologia), a nawet wykorzystywanie do celów promocyjnych (reklama). Pozwala konsumentom na udział w procesie racjonalnego wytwarzania i zarządzania zużyciem energii – a więc przyjęcia postawy prosumenta, który z biernego odbiorcy usług staje się aktywnym uczestnikiem rynku energetycznego, producentem energii oraz współtwórcą oferty.

Więcej informacji na stronie www.smarteco.pl.

Kontakt

Beata Ostrowska
Biuro Prasowe Grupy Energa
Energa SA

Dane kontaktowe ???mail??? beata.ostrowska@energa.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem