W kasach ENERGI zapłacisz już wszystkie rachunki
Należy do:
Od 1 lipca w 50 Biurach Obsługi Klienta ENERGI będzie można opłacać wszystkie rachunki, nie tylko za energię elektryczną.
Z badań przeprowadzonych przez spółkę ENERGA wynika, że także i jej klienci - ze względu na wygodę i oszczędność czasu - chcieliby mieć możliwość opłacenia w jednym miejscu wielu rachunków, w tym za inne usługi i media (gaz, telefon, telewizja, ubezpieczenia, itp.). ENERGA, która posiada liczną sieć własnych biur obsługi klienta, wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom. W tym celu podpisała umowę z firmą BillBird, która poprzez swoją sieć Via - Moje Rachunki, umożliwi klientom dokonanie różnych płatności w jednym miejscu. Prowizje - w zależności o tego, jakiej firmy rachunek jest regulowany - wynosić będą od 0,89 zł do 1,99 zł.
- ENERGA to jedna z nielicznych już firm, utrzymująca tak gęstą sieć biur obsługi klienta. Postanowiliśmy to wykorzystać, by pomóc naszym klientom regulować również inne opłaty. Od 1 lipca zyskują dodatkowe 50 punktów, w których mogą dokonać różnego rodzaju płatności, nie tylko za energię - mówi Krzysztof Rogaliński, prezes spółki ENERGA Obsługa i Sprzedaż.
Obecnie z możliwości opłacania rachunków za energię elektryczną w kasach zlokalizowanych w Biurach Obsługi Klienta ENERGI, korzysta ok. 20 proc. jej klientów. Badania rynkowe oraz doświadczenie innych firm pokazuje, iż na skutek upowszechniania się innych form płatności takich, jak: polecenie zapłaty czy płatności przez Internet, odsetek ten będzie stale spadał. Tym samym utrzymywanie kas wyłącznie w celu opłacania rachunków za energię elektryczną stało się nieuzasadnione z ekonomicznego punktu widzenia. Dalsze funkcjonowanie kas obsługujących wyłącznie rachunki za energię elektryczną wiązałoby się z koniecznością wprowadzenia opłat na poziomie obecnie funkcjonujących na rynku placówek bankowych czy też pocztowych lub zdecydowaną redukcją liczby punktów kasowych.
W celu utrzymania możliwości opłacania rachunków w Biurach Obsługi Klienta i jednoczesnego podniesienia efektywności takiego rozwiązania, ENERGA zdecydowała się rozszerzyć swoje usługi o obsługę innych płatności dokonywanych przez swoich klientów dzięki współpracy z firmą BillBird, specjalizującą się w płatnościach masowych. Takie rozwiązanie pozwoli na utrzymanie dotychczasowej sieci punktów kasowych w Biurach Obsługi Klientów przy jednoczesnym wprowadzeniu odpłatności za dokonywanie opłat za energię elektryczną na poziomie zdecydowanie niższym od powszechnie przyjętego na rynku. Od 1 września klient opłacający rachunek za prąd zapłaci jedynie 0,99 zł prowizji, pozostałe prowizje uzależnione są od rodzaju opłacanego rachunku i rozwiązań przyjmowanych przez poszczególne firmy, których rachunki klient będzie opłacał.
Inne kanały płatności rachunków
Naturalnie, opłaty w kasach to tylko jedne z coraz liczniejszych sposobów wnoszenia opłat za energię. ENERGA rozpoczyna kampanię informacyjną przypominająca klientom także o innych nowoczesnych i wygodnych kanałach płatności rachunków za energię. Wśród nich jest m.in. usługa bankowa Polecenie Zapłaty. Należności za energię elektryczną automatycznie pobierane są z rachunku bankowego klienta dokładnie w dniu ich płatności, najczęściej bez pobierania prowizji.
Korzyści dla klienta:
- oszczędność czasu - realizacja tej usługi nie absorbuje czasu Klienta, gdyż w jego imieniu bank przekaże należności bezpośrednio do ENERGA-Obrót SA
- oszczędność pieniędzy - większość banków w ramach Polecenia Zapłaty nie pobiera prowizji lub opłaty są niższe od wpłat gotówkowych bądź standardowych przelewów
- terminowe regulowanie faktur - należności pobierane są automatycznie dokładnie w dniu, który określony jest na fakturze jako "termin płatności", co oznacza także, że pieniądze pracują na koncie klienta do momentu wpłaty
- możliwość realizacji płatności ze zmiennymi kwotami i w różnych terminach - każdorazowo ENERGA przekazuje bankowi klienta informację o wartości faktury i terminie jej płatności
- kontrolowanie opłat - przed pobraniem należności Klient otrzymuje fakturę z informacją o wysokości należności
- bezpieczeństwo - wszystkie przelewy realizowane są poprzez ogólnopolski elektroniczny system rozliczeń międzybankowych, co wyklucza opóźnienia i błędy, jakie mogą wystąpić przy ręcznym wypełnianiu formularzy przelewu.
Aby uruchomić Polecenie Zapłaty wystarczy wypełnić druk Zgody na obciążenie rachunku znajdujący się na stronie www.energa-24.pl lub w Biurze Obsługi Klienta. Deklarację należy wypełnić w dwóch egzemplarzach i podpisać zgodnie ze wzorem podpisu złożonym przez Klienta w jego banku. Wypełniony druk należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta, w którym zawarto umowę kompleksową energii elektrycznej bądź przesłać na jego adres.
Rachunki za energię można ponadto opłacać poprzez:
- VIA - Moje Rachunki - sieć kilku tysięcy punktów handlowo-usługowych na terenie całej Polski (ich lista na stronie www.mojerachunki.pl). Należność za energię można uregulować przy okazji codziennych zakupów wszędzie tam, gdzie znajduje się logo sieci VIA - Moje Rachunki. Najczęściej są to hipermarkety, sklepy osiedlowe, stacje benzynowe. Prowizja dla klientów ENERGI - 0,99 zł.
- W oddziałach SKOK Stefczyka - możliwość zapłaty w licznych punktach SKOK. Kasjer skanuje czytnikiem kod kreskowy na rachunku z ENERGI, pobiera zapłatę w gotówce i wydaje dowód zapłaty. Prowizja - zgodnie z tabelą opłat SKOK Stefczyka (min. 0,99 zł) .
- Wygodne Rachunki - możliwość zapłaty należności za energię w punkcie handlowym (np. sklep) ze znakiem sieci Wygodne Rachunki. Niezbędne jest podanie kasjerowi oryginalnego rachunku wraz z należną kwotą. Wydany paragon jest dowodem zapłaty. Prowizja - maks. 1,99 zł
- TransKasa - jw. prowizja - maks. 1,89 zł
- Poczta Polska - prowizja wg tabeli Poczty Polskiej (min. 2,50 zł)
- Stałe zlecenie bankowe - prowizja wg stawek danego banku.
Beata Ostrowska
Biuro Prasowe Grupy Energa
Energa SA
Dane kontaktowe beata.ostrowska@energa.pl
Alina Geniusz-Siuchnińska
rzecznik prasowy ENERGA-OPERATOR SA
ENERGA-OPERATOR SA
Dane kontaktowe Alina.Geniusz@energa.pl