Wygodna forma płatności za energię elektryczną w ENERDZE
Koncern Energetyczny ENERGA uruchomił usługę "polecenie zapłaty". Oznacza to, że większość z naszych 2,7 mln klientów może już korzystać z nowoczesnej i wygodnej formy regulowania swoich rachunków za prąd.
Co zrobić, aby nie myśleć o rachunkach za energię elektryczną? Jak uniknąć opóźnień w płaceniu rachunków np. podczas wyjazdów na urlop? Czy można ograniczyć opłaty manipulacyjne związane z rachunkami? ENERGA w trosce o wygodę i czas swoich klientów uruchomiła nową formę płatności bezgotówkowej, tzw. polecenie zapłaty.
Polega ono na automatycznym obciążaniu konta klienta kwotami np. za energię elektryczną - dokładnie w dniu, w którym upływa termin zapłaty za rachunek. Wystarczy mieć konto bankowe, wypełnić odpowiedni druk (tzw. "Zgodę na obciążenie rachunku") i wysłać go lub złożyć w biurze obsługi klienta ENERGI. Druki te można znaleźć na stronie internetowej koncernu (www.energa.pl) lub pobrać w punktach obsługi klienta.
Korzystając z tej formy płatności nasze rachunki, niezależnie od częstotliwości, kwoty rodzaju płatności - zaczną "płacić się same". Uruchomienie polecenia zapłaty pozwala nie martwić się o terminy regulowania należności, nie trzeba wystawać w kolejkach do okienek pocztowych czy kas banków. Nie musimy również prosić znajomych o opłacanie naszych rachunków, gdy jesteśmy na wakacjach. Co więcej, zawsze mamy prawo do odwołania takiego polecenia i zwrotu pieniędzy w ciągu 30 dni od daty dokonania płatności.
Takiej możliwości nie oferują inne bezgotówkowe formy płatności - zlecenie stałe czy dynamiczne zlecenie stałe. Ponadto opłata za wykonanie polecenia zapłaty w większości banków jest niższa niż przy innych formach płatności.
Zalety usługi polecenie zapłaty:
- oszczędność czasu - realizacja tej usługi nie absorbuje czasu klienta, gdyż w jego imieniu bank przekaże należności Koncernowi Energetycznemu ENERGA SA.
- terminowe regulowanie faktur - należności pobierane są automatycznie dokładnie w dniu, który określony jest na fakturze jako „termin płatności"
- możliwość realizacji płatności ze zmiennymi kwotami i w różnych terminach - każdorazowo ENERGA przekazuje bankowi klienta fakturę z określoną wartością i terminem jej płatności.
- kontrolowanie opłat - przed pobraniem należności z konta bankowego klienta otrzymuje on fakturę z informacją o wysokości należności, która zostanie pobrana, co pozwala na ewentualne zgłoszenie uwag.
- oszczędność pieniędzy - większość banków za przekazane pieniądze w ramach polecenia zapłaty nie pobiera prowizji lub opłaty są niższe od wpłat gotówkowych bądź standardowych przelewów.
- bezpieczeństwo - wszystkie przelewy dokonywane tą drogą, realizowane są poprzez ogólnopolski elektroniczny system rozliczeń międzybankowych, co wyklucza opóźnienia i błędy jakie mogą wystąpić przy ręcznym wypełnianiu formularzy przelewu.