Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Wyższy zysk ENERGI. Miliony na inwestycje i obsługę klienta

Około 30 mln zł zysku więcej niż planowano osiągnął Koncern Energetyczny ENERGA w pierwszym kwartale tego roku. Firma zwiększyła też nakłady na inwestycje. Na konferencji prasowej członkowie zarządu firmy ujawnili też część strategii działania po uwolnieniu rynku energii.  

Pierwszy kwartał ENERGA zakończyła zyskiem netto na poziomie ok. 110 mln zł, co oznacza, że jest on większy od zakładanego o ok. 30 mln zł. Tym samym władzom spółki udało  się utrzymać wzrostowy trend -  wyniki finansowe za rok 2006 były lepsze od planowanych o ponad 5 proc. Natomiast zysk netto za rok 2007 powinien przekroczyć 230 mln zł, co zapewniłoby wzrost o kolejne 5 proc.    

Spółka zwiększa także nakłady na inwestycje. O ile w dwóch ubiegłych latach koncern przeznaczył na ten cel ponad 1 mld zł, to tylko  w 2007 r. planuje zainwestować blisko 600 mln zł. Aż 40 procent tej sumy ENERGA skieruje na rozbudowę i modernizację infrastruktury technicznej umożliwiającej przyłączanie nowych odbiorców.

- Staramy się koordynować działania inwestycyjne z planami samorządów lokalnych, dzięki czemu wnosimy swój wkład w rozwój miejskiej infrastruktury, a co za tym idzie budownictwa mieszkaniowego, co w dobie boomu budowlanego i dużego popytu na mieszkania jest bardzo ważne dla naszych klientów - powiedziała Barbara Klimiuk, prezes zarządu ENERGI. - Inwestorom - tym małym i tym dużym - zapewniamy stałą gotowość możliwości wykonania nowych przyłączeń.

Duża część nakładów inwestycyjnych zostanie przeznaczona na rozwój sieci obsługi klienta, co ma poprawić jakość obsługi. Firmę motywuje do tego m.in. mające nastąpić już 1 lipca tego roku otwarcie rynku energii, kiedy każdy klient w Polsce (podobnie jak w całej Unii Europejskiej) będzie mógł wybrać sprzedawcę prądu. ENERGA kończy właśnie prace nad stworzeniem takiego systemu obsługi klienta, który pozwala szybko reagować na jego potrzeby.

- Wolny rynek energii to dla naszego koncernu szansa zbliżenia się do klientów, zarówno tych obecnych, jak i tych spoza naszego dotychczasowego obszaru działania. Czekająca nas konfrontacja z konkurentami stawia przed nami nowe wyzwania. Firmy zachodnie posiadają już ośmioletnie doświadczenie działania na wolnym rynku energii. Naszym atutem jest z kolei większa wiedza i znajomość lokalnego rynku, doświadczenie w sferze obsługi klienta, a kapitałem - marka i struktura organizacyjna biur obsługi. Nie bez znaczenia będzie także nasze aktywne zaangażowanie społeczne. Od wielu lat na terenie, na którym działamy, wspieramy szczególnie ważne dla społeczności lokalnych przedsięwzięcia i inicjatywy. Chcemy przede wszystkim, aby ENERGA była firmą bliską klientowi, aby w trosce o jego komfort i bezpieczeństwo stale doskonaliła swoje usługi oraz dzieliła się częścią zysków z najbardziej potrzebującymi - podkreśla prezes Klimiuk.

Bliskość oznacza przede wszystkim łatwość kontaktu. Dlatego ENERGA stawia na unowocześnione kanały kontaktu telefonicznego i internetowego w postaci Contact Center. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie wychodząc z domu, czy biura, klienci będą mogli załatwić większość swoich spraw.  Firma rozbudowuje też sieć tradycyjnych biur obsługi klienta, które powstaną w miejscach dla niego wygodnych, a zatem w centrach miast, na terenie dużych supermarketów lub galerii handlowych oraz większych dzielnic mieszkaniowych.

Spółka stara się również wciąż ułatwiać klientom dokonywanie płatności za energię elektryczną. W tym celu rozwija systemy płatności gotówkowych, poprzez które będzie można wygodnie dokonywać wpłat w blisko 6 tysiącach punktów na terenie całego kraju, w tym w ponad tysiącu punktów na obszarze działania koncernu, takich jak: stacje benzynowe, supermarkety, sklepy czy nawet kioski i saloniki prasowe.

Wśród klientów posiadających rachunki bankowe upowszechnia ideę Polecenia Zapłaty jako wygodnej usługi pozwalającej na bezobsługową ze strony klienta realizację płatności za energię elektryczną. Osoby obawiające się utraty kontroli nad saldem swojego konta bankowego będą mogły korzystać z usługi SMS-owego powiadamiania o nadejściu terminu płatności za energię elektryczną.

Na ulicach miast pojawia się też coraz więcej energomatów, które ułatwiają korzystanie z systemu przedpłatowego. Osoby posiadające takie liczniki mogą kupować specjalne kody za dowolną kwotę również w biurach obsługi klienta i sieciach płatności gotówkowych.

Specjalna opieką koncern obejmie na terenie wszystkich swoich oddziałów klientów kluczowych, oferując im  obsługę poprzez "Doradcę Klienta", a klientom indywidualnym zaproponuje atrakcyjne pakiety lojalnościowe.

***

Koncern Energetyczny ENERGA SA (http://www.energa.pl/) jest największym w Polsce dystrybutorem energii elektrycznej. ENERGA obsługuje około 2,7 mln odbiorców, co stanowi ok. 17-procentowy udział w rynku dystrybucji energii elektrycznej. Spółka dostarcza energię elektryczną na obszarze północnej i środkowej Polski (75 tys. km kw. - blisko 1/4 powierzchni kraju), tj. na terenach województw: pomorskiego i warmińsko-mazurskiego oraz w części regionów zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, łódzkiego, mazowieckiego oraz kujawsko-pomorskiego.  ENERGA aktywnie uczestniczy w życiu społeczności lokalnych, wspierając m.in. sport, kulturę, służbę zdrowia, akcje pomocy dla poszkodowanych przez los. Podejmuje też inicjatywy służące ochronie środowiska naturalnego. Spółka inwestuje w odnawialne źródła wytwarzania energii, a także w urządzenia infrastruktury energetycznej przyjazne dla środowiska.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem