Tani prąd i wysoka jakość obsługi klienta - ENERGA gotowa na wolny rynek energii

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Jedną z najniższych obecnie cen prądu w Polsce oraz wysoką jakością obsługi klienta wchodzi na uwolniony rynek ENERGA.

Już za kilka dni - od 1 lipca - każdy będzie miał prawo swobodnego wyboru sprzedawcy energii. Porównując oferty różnych firm pod kątem kosztów, należy zwracać uwagę głównie na cenę prądu - tylko jej sprzedaż oraz opłata abonamentowa będą podlegać konkurencji. Energia dostarczana aktualnie przez ENERGĘ należy do najtańszych w Polsce. Standardowe gospodarstwo domowe kupujące od spółki prąd płaci rocznie tylko 355,66 zł.

Jednak nie tylko tani prąd ma być atutem ENERGI w walce o klienta. Dostarczająca aktualnie energię do domów ponad 7 milionów Polaków spółka postawiła na jakość obsługi klienta, a do swojej oferty zamierza zachęcać tego lata m.in. w popularnych turystycznych miejscowościach.


Po pierwsze - cena

Jeśli weźmiemy standardowe gospodarstwo domowe, które rocznie zużywa 1950 kWh energii oraz korzysta z taryfy jednostrefowej (taka sama cena przez cały dzień), to po porównaniu cen w różnych zakładach energetycznych, okaże się, że między najdroższym dostawcą (roczny rachunek za prąd 909 zł), a najtańszym (roczny rachunek za tę samą ilość energii 750 zł) mamy różnicę 159 zł, Nie należy jednak dać się zwieść sprzedawcom, którzy będą obiecywać, że różnica ta zostanie w naszych portfelach. A to dlatego, że jedynie część ogólnych kosztów energii elektrycznej, czyli cena energii oraz opłata abonamentowa, będzie po 1 lipca podlegała konkurencji. Opłata za przesył pozostanie niezmieniona (faktura składa się z ceny energii, opłaty przesyłowej oraz abonamentu).

Jeśli zatem policzymy, ile to samo standardowe gospodarstwo domowe płaci rocznie za samą energię - bez uwzględniania opłat za jej dostawę - to okaże się, że obecnie u najdroższego sprzedawcy płaci rocznie 377 zł, a u najtańszego - 342 zł. Różnica wynosi jedynie 35 zł i jest to teoretyczna roczna oszczędność, jaką uzyskałoby gospodarstwo domowe zmieniając w tej chwili sprzedawcę energii z najdroższego na najtańszego.


Ile płacą klienci ENERGI?

Biorąc pod uwagę ceny energii elektrycznej, które będą decydowały o rzeczywistej atrakcyjności oferty sprzedawcy, roczny jej koszt dla gospodarstwa zużywającego 1950 kWh wynosi 356 zł. Okazuje się zatem, że ceny oferowane przez ENERGĘ należą aktualnie do najniższych w kraju i plasują się w pierwszej piątce wśród wszystkich dystrybutorów w Polsce.

Porównanie rocznych kosztów energii w regionalnych zakładach energetycznych oraz skonsolidowanych grupach dystrybucyjnych dla standardowego gospodarstwa domowego, zużywającego rocznie 1950 kWh energii w grupie jednostrefowej:
- 341,86 zł - ZEORK SA
- 343,77 zł - Lubelskie ZE SA
- 346,14 zł - RWE Stoen SA
- 355,66 zł - Koncern Energetyczny ENERGA SA
- 358,28 zł - Łódzki ZE SA
- 358,75 zł - ENION SA
- 358,75 zł - ZE Łódź-Teren SA
- 359,94 zł - Górnośląski ZE SA
- 361,13 zł - ZE Białystok SA
- 365,65 zł - Zamojska Korporacja Energetyczna SA
- 368,27 zł - ENEA SA
- 373,03 zł - Rzeszowski ZE SA
- 373,50 zł - ENERGIA PRO Koncern Energetyczny SA
- 376,83 zł - ZE Warszawa-Teren SA


Na czym polega uwolnienie rynku energii?

Każdy Polak, niezależnie od miejsca zamieszkania, będziecie mógł kupić prąd od dowolnego sprzedawcy energii już od 1 lipca 2007 r. Pamiętać należy jednak o tym, że na koszt opłacany w rachunkach za prąd składa się:
- cena energii elektrycznej
- opłata za przesył energii
- opłata abonamentowa

Wolny wybór będzie dotyczył jedynie tego, od kogo kupimy energię, dlatego porównując oferty różnych sprzedawców pod kątem kosztów, należy zwracać uwagę jedynie na cenę prądu i opłatę abonamentową - przesył energii nie będzie podlegał konkurencji.

Wraz z liberalizacją rynku nastąpi rozdział dystrybucji od obrotu energią - zamiast obecnie funkcjonującego jednego zakładu energetycznego będą działać dwie firmy:
- operator - firma zajmująca się dystrybucją prądu (właściciel infrastruktury)
- sprzedawca - firma, której zadaniem będzie sprzedaż energii

Zakaz łączenia działalności dystrybucyjnej i sprzedaży energii wynika z unijnej dyrektywy, określającej zasady funkcjonowania rynków energii w krajach członkowskich.

Opłata za przyłączenie klienta oraz przesył energii będzie zależała od stawek lokalnego operatora. Zmiana firmy przesyłającej energię od 1 lipca 2007 r. nie będzie możliwa, choćby z powodu faktu, że konkurencja na tym polu wymuszałaby tworzenie alternatywnej infrastruktury elektroenergetycznej (sieci niskiego i średniego napięcia), co na większą skalę jest praktycznie niemożliwe.


ENERGA bliżej klienta, czyli stawiamy na jakość

Zmieniając sprzedawcę energii warto zwrócić uwagę nie tylko na jej cenę. W praktyce bardzo istotne okazują się również inne czynniki, wpływające przede wszystkim na jakość obsługi klientów. Atutem ENERGI jest znajomość lokalnego rynku, doświadczenie w sferze obsługi klienta, a kapitałem - marka i struktura organizacyjna biur obsługi.

ENERGA ma ponad 50 tradycyjnych Biur Obsługi Klientów rozsianych na ¼ powierzchni kraju. Specjaliści z BOK-ów są w stanie rozwiązać na miejscu większość spraw, z którymi zgłaszają się klienci. Aby zapewnić jednolity, wysoki standard obsługi klienta ponad 800 pracowników ENERGI objętych jest programem specjalnych szkoleń i uczestniczy w praktycznych warsztatach. Ich efektem będzie unifikacja poziomu jakości w różnych placówkach, niezależnie od ich lokalizacji. Tym samym klient ENERGI będzie miał pewność, że wszędzie zostanie obsłużony kompetentnie, szybko i uprzejmie, a w bardziej złożonych sprawach nie zabraknie indywidualnego podejścia do problemu przez doświadczonego doradcę.

Bliskość oznacza łatwość kontaktu. Wiedząc jak ważna jest obsługa bezpośrednia przez pracowników, ENERGA rozwija sieć biur i punktów obsługi klienta. Pojawiać się one będą w miejscach dogodnych dla klienta, m.in. w centrach miasta, w hipermarketach, galeriach handlowych.

Cały czas rozwijamy również inne kanały kontaktu, takie jak obsługa telefoniczna i internetowa, dążąc do tego, aby większość spraw związanych z zakupem energii klienci ENERGI mogli załatwić nie wychodząc z domu.

Wolny rynek energii to dla ENERGI szansa zbliżenia się do klientów, zarówno tych obecnych, jak i tych spoza naszego dotychczasowego obszaru działania. Otwarcie rynku sprzedaży prądu motywuje nas do stworzenia takiego systemu obsługi klienta, który pozwala szybko reagować na jego potrzeby.


Tanio i wygodnie

Dla jakości obsługi istotna jest również łatwość dokonywania rozliczeń za zakupiony prąd. Swoim klientom oprócz kas w Biurach Obsługi Klientów ENERGA oferuje również szeroki wachlarz nowoczesnych i tanich możliwości takich, jak polecenie zapłaty, które raz dokonane pozwala zapomnieć o terminach płatności rachunków. Współpracujemy również z sieciami płatności gotówkowych Moje Rachunki oraz Transkasa, które pozwalają na zapłacenie rachunku za prąd w ponad 4600 sklepów, kiosków i stacji benzynowych na terenie całego kraju bez prowizji lub za promocyjną opłatą.


Jak zostać naszym klientem?

Dla klientów spoza dotychczasowego obszaru działania ENERGI przygotowaliśmy na stronie internetowej http://www.energa.pl/zostan_klientem.xml  formularz, który po wypełnieniu pozwoli naszym specjalistom przygotować ofertę na sprzedaż energii elektrycznej dostosowaną do potrzeb i preferencji klienta.

Przedsiębiorcom (rozliczanym dotychczas w grupach taryfowych A, B lub C2) udostępniamy do kontaktu z naszymi przedstawicielami, którzy przygotują indywidualną ofertę sprzedaży energii elektrycznej. E-mail do dyspozycji przedsiębiorców: vip@energa.pl


Przebojowe lato z ENERGĄ

Z naszą ofertą będzie można się również zapoznać podczas wakacji, odwiedzając Mobilne Biuro Obsługi Klienta. W 20 miastach na imprezach plenerowych organizowanych z Radiem Zet, Polsatem i Tygodnikiem "Naj" pojawią się gwiazdy estrady oraz "Zielony samochód ENERGI"

- Chcemy przebojem zdobyć klientów! - mówi Barbara Klimiuk, prezes Zarządu ENERGA SA. - Od lat jesteśmy blisko ludzkich spraw wspierając ważne dla społeczności lokalnych przedsięwzięcia. Tego lata, mając na uwadze wyzwania, z jakimi wiąże się uwolnienie rynku energii elektrycznej, będziemy także blisko naszych obecnych i potencjalnych klientów. Przebojowe, rodzinne imprezy z ENERGĄ i największymi gwiazdami polskiej estrady zawitają do ulubionych miejsc wakacyjnego wypoczynku Polaków. Serdecznie zapraszam - dobre emocje i moc pozytywnej energii gwarantowana.

W Mobilnym Biurze Obsługi Klienta ENERGI będzie można:

  • zapoznać się z ofertą sprzedaży energii elektrycznej

  • dowiedzieć się na czym polega uwolnienie rynku energii

  • wypełnić wizytówkę, dzięki której specjaliści z ENERGI przygotują potencjalnemu klientowi ofertę na sprzedaż energii elektrycznej dostosowaną do jego potrzeb i preferencji

  • uzyskać pomoc konsultanta, podobnie jak w tradycyjnym BOK-u (wypełnić niezbędne druki do zawarcia umowy, uzyskać poradę przy wyborze grupy taryfowej, optymalnej mocy, instalacji, typu ogrzewania oraz jak optymalnie korzystać z energii elektrycznej itp.)

  • poznać firmę, jej działalność biznesową oraz przykłady zaangażowania społecznego i proekologicznego

  • otrzymać firmowy prezent ENERGI

    Na trasie „Przebojowego lata" znajdą się jeszcze: Malbork (30.06), Elbląg (1.07), Łeba (7.07), Mielno (8.07), Ustka (14.07), Ustronie Morskie (15.07), Darłowo (21.07), Szczecinek (22.07), Kołobrzeg (28.07), Dziwnów (29.07), Kętrzyn (4.08), Giżycko (5.08), Stegna (11.08), Ostróda (12.08), Mrągowo (18.08), Szczytno (19.08), Jelenia Góra (25.08) i Złotoryja (26.08). Odbyły się już festyny w Krośnie i Nowym Sączu.


    Obsługa kompleksowa

    Naszym celem jest, aby ENERGA załatwiała swoim klientom wszystkie formalności związane ze zmianą sprzedawcy z właściwym dystrybutorem. Chcemy również, żeby tak jak dzisiaj, nasz klient otrzymywał jedną fakturę, o ile oczywiście nie zechce - bo zawsze ma do tego prawo - otrzymywać dwóch osobnych faktur: za energię i za usługi dystrybucyjne. Zgodnie z procedurami obowiązującymi w zakresie zmiany sprzedawcy pierwsza zmiana dla danego klienta będzie dokonywana w czasie nie dłuższym niż 60 dni (wiąże się to z koniecznością dostosowania układu pomiarowego u klienta), a ewentualne kolejne zmiany - w czasie nie dłuższym niż 30 dni.


    ENERGA blisko ludzkich spraw

    ENERGA jest blisko klientów także poprzez swoją działalność społeczną. Dzięki temu część wydanych w ENERDZE pieniędzy wraca do naszych klientów w postaci wsparcia ważnych dla ich środowisk lokalnych przedsięwzięć społecznych, sportowych, kulturalnych, naukowych, czy też w postaci zakupionego sprzętu dla służby zdrowia, nowych placów zabaw, wakacji ufundowanych dla dzieci z Domów Dziecka, itp. Tylko w tym roku na zakup sprzętu dla szpitali i ośrodków zdrowia spółka przeznaczyła ponad 1 mln zł. Podejmuje też inicjatywy służące ochronie środowiska naturalnego, m.in. zainstalowała już ponad 5 tys. platform pod bocianie gniazda. Spółka inwestuje w odnawialne źródła wytwarzania energii, a także w urządzenia infrastruktury energetycznej przyjazne dla środowiska.

    W barwach spółki w ekstraklasach polskich rozgrywek ligowych występują: koszykarze ENERGA Czarni Słupsk, siatkarki ENERGA Gedania Gdańsk, hokeiści ENERGA Stoczniowiec oraz koszykarki ENERGA Toruń. Spółka angażuje się też w promocję kultury fizycznej i sportu, zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży oraz niepełnosprawnych. Dzięki współpracy ENERGI z gdańską Gedanią stworzono najlepszy w Polsce ośrodek szkolenia siatkarskiej młodzieży. Na współpracę ze spółką mogą liczyć także organizatorzy wielu sportowych inicjatyw lokalnych oraz animatorzy sportu amatorskiego. Spółka jest głównym sponsorem jedynej w Polsce i jednej z 12 na świecie drużyn niepełnosprawnych hokeistów ATAK EC ENERGA z Integracyjnego Klubu Sportowego "ATAK" w Elblągu.

    ***

    Grupa Kapitałowa ENERGA (http://www.energa.pl/) - największy w Polsce sprzedawca i dystrybutor energii elektrycznej. Dostawca prądu do domów ponad 7 milionów Polaków (obsługuje ponad 2,4 mln odbiorców indywidualnych) oraz dla ponad 200 tys. firm (ok. 17-procentowy udział w polskim rynku dystrybucji energii elektrycznej). ENERGA to także największy w kraju producent „zielonej energii" oraz firma, dzięki której co 10 bocian przylatujący do Polski ma bezpieczne gniazdo (5200 zainstalowanych platform na bezpieczne bocianie gniazda).

Załączniki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem