ENERGA-Operator: Jak zgłosić awarię i sprawdzić, kiedy zostanie usunięta. 4 sposoby

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Sms, formularz internetowy i aktualizowana na bieżąco mapa umożliwiają klientom szybsze zdobycie informacji o trwających wyłączeniach awaryjnych i planowych oraz  oraz na zgłoszenie usterki. Oprócz tego oczywiście można korzystać z tradycyjnych kanałów telefonicznych.

Poniżej przedstawiamy informację, jak korzystać z poszczególnych kanałów komunikacyjnych:

  1. Sprawdź na mapie

Kiedy dochodzi do przerw w zasilaniu, warto sprawdzić, czy dyspozytorzy już o tym wiedzą. Informacja zawarta jest na mapie internetowej, dostępnej także na urządzenia mobilne: http://www.energa-operator.pl/wylaczenia/wylaczenia_biezace.xml

Po kliknięciu w odpowiedni  oddział znajdą Państwo szczegółowe informacje o obszarach, na których występują awarie oraz o szacowanym czasie przywrócenia zasilania. Uwaga – czas ten może ulec zmianie, a wynika to zarówno z czynników technicznych jakie mogą się pojawić w trakcie usuwania awarii jak i też z powodu warunków atmosferycznych.

Klientów zamieszkujących obszary, które znalazły się w naszym wykazie, prosimy czekać na usunięcie awarii. Strona z wyłączeniami aktualizowana jest na bieżąco.

  1. Zgłoś poprzez formularz:…

Formularz zgłoszeniowy  dostępny jest na stronie http://www.energa-operator.pl/formularz_zgloszeniowy.xml Jego dokładne wypełnienie pozwoli na szybszą identyfikację miejsca awarii.

 Ważne!   jeśli zauważą Państwo sytuację zagrażającą życiu (zwłaszcza zerwane przewody) prosimy o kontakt z numerem 991 (bezpłatny)  lub 801 456 456 (płatny zgodnie ze stawką operatora telekomunikacyjnego). Bezpośredni kontakt telefoniczny, pozwala naszym służbom na pozyskanie w trakcie rozmowy dodatkowych informacji, które mogą mieć kluczowe znaczenie dla niezwłocznego podjęcia skutecznych działań.  

 

  1. …lub wyślij SMS o treści AWARIA na numer 3991

Aby zgłosić przerwę w dostawie energii należy wysłać SMS o treści AWARIA na numer 3991 i dalej postępować zgodnie z otrzymanymi instrukcjami. SMSy trafiają do dedykowanego systemu, a następnie do centrum zgłoszeniowego, które równolegle przyjmuje zgłoszenia telefoniczne.

Po usunięciu awarii na numer nadawcy przesyłany jest SMS zwrotny informujący o przywróceniu napięcia. Jeżeli usterka nie została jednak usunięta, lub występuje np. brak jednej fazy, prosimy o ponowny kontakt np. za pomocą SMS lub formularza zgłoszeniowego umieszczonego na stronie internetowej spółki (http://www.energa-operator.pl/formularz_zgloszeniowy.xml

Ważne! Tak jak w przypadku formularza, w sytuacjach zagrożenia życia korzystaj z telefonicznego sposobu zgłoszenia – 991 lub 801-456-456.

Taką możliwość zgłoszenia usterki mają tylko odbiorcy w obszarze obsługiwanym ENERGA-Operator.

  1. Albo zadzwoń na numery
  • 991(bezpłatny)  lub
  • 801 404 404 (płatny zgodnie ze stawką operatora telekomunikacyjnego)  - gdy mieszkasz w okolicy graniczącej z innym operatorem systemu dystrybucyjnego

Ważne: jeśli zagrożone jest życie lub zdrowie, zadzwoń i postępuj zgodnie z nagranymi instrukcjami

W sytuacji awarii masowych uprzejmie prosimy o cierpliwość, gdyż jednocześnie może dzwonić bardzo wiele osób. 

***

ENERGA-OPERATOR SA z siedzibą w Gdańsku jest jednym z największych dystrybutorów energii elektrycznej w Polsce. Działa w północnej i środkowej części kraju (obszar 75 tys. km kw. czyli ok. 1/4 obszaru Polski). Z usług spółki korzysta 2,9 mln gospodarstw domowych oraz  firm. Spółka eksploatuje ponad 190 tys. km linii elektrycznych wszystkich napięć, którymi przesyła ponad ok. 20 TWh energii rocznie. 

Misją spółki jest NIEZAWODNOŚĆ. 

 

Kontakt

Alina Geniusz-Siuchnińska
rzecznik prasowy ENERGA-Operator SA
ENERGA-Operator SA

Dane kontaktowe ???mail??? alina.geniusz@energa.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem