Energa wyznaczy trendy w krajowej energetyce dzięki innowacyjnej „mapie drogowej”

Należy do:

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Energa planuje ogłosić Strategiczną Agendę Badawczą w III kwartale 2018 roku. Dokument określający kierunki badań, rozwoju i innowacji w Grupie, pozwoli jej skupić się na najbardziej atrakcyjnych działaniach obszaru B+R+I.

Strategiczna Agenda Badawcza (SAB) to dokument mający charakter „mapy drogowej”, który w precyzyjny sposób określa kierunki badań, rozwoju i innowacji (obszaru B+R+I). Firma stworzy SAB na najbliższe 10 lat. Zgodnie ze Strategią Innowacji na działalność badawczo-rozwojową w 2020 roku, spółka przeznaczy 30 milionów, a w 2025 roku - 50 milionów złotych.

- Będzie to pierwszy tego typu dokument, o tak długim horyzoncie czasowym w polskim sektorze energetycznym. Dzięki SAB Grupa Energa będzie mogła skupić się na najbardziej atrakcyjnych i priorytetowych działaniach w obszarze  B+R+I, a działania te zostaną zaplanowane w konkretnych ramach czasowych przy użyciu starannie dobranych zasobów i środków – mówi Jan Chlebowicz, z-ca dyr. Strategii, Rozwoju i Innowacji w Energa SA.

„Mapa drogowa” innowacji opisuje założenia, cele i trendy rozwoju obszaru badawczo-rozwojowego i innowacyjności, jakimi spółka powinna się kierować. Z drugiej strony ma komunikować o potrzebach Grupy na zewnątrz, czyli do dostawców technologii oraz know-how. Będą to startupy, z którymi Energa chce współpracować w ramach modelu Otwartych Innowacji, ale także duże koncerny przemysłowe i małe firmy.

- Właściwe zdefiniowanie potrzeb Grupy w długoterminowej perspektywie, pozwoli skutecznie rozwijać i wdrażać innowacje. Dzięki temu będziemy mogli pozyskiwać wartościowych partnerów zewnętrznych i zachęcać do współpracy tych, którzy uzupełnią nasze kompetencje w najbardziej perspektywicznych obszarach badań i rozwoju. – mówi Alicja Barbara Klimiuk, p.o. prezesa zarządu Energa SA.

SAB uwzględni strategię, strukturę i kulturę organizacyjną Grupy oraz posiadane przez nią aktywa. Jednocześnie w Agendzie zawarte będą zmiany w oczekiwaniach klientów i otoczeniu konkurencyjnym, a także krajowe i światowe trendy w branży elektroenergetycznej. SAB weźmie też pod uwagę uwarunkowania regulacyjne i określi tzw. „disruptive technologies”, czyli przełomowe technologie gruntownie zmieniające rynek. Grupa Energa planuje ogłosić Strategiczną Agendę Badawczą przed końcem III kwartału 2018 roku.

Zawsze aktualne wieści nt. Grupy Energa znajdziecie na naszym Twitterze.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 185 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem