Komunikat prasowywersja do druku

EnergaCAMERIMAGE

10.11.2018|Grupa ENERGA

Rozpoczęło się największe i najbardziej znane wydarzenie poświęcone sztuce autorów zdjęć filmowych na świecie. W tym roku pod nową nazwą. Sponsorem tytularnym i strategicznym międzynarodowego festiwalu CAMERIMAGE w Bydgoszczy została Grupa Energa. Od tegorocznej edycji festiwal będzie nosił nazwę EnergaCAMERIMAGE.

Pokazy filmów fabularnych, wybitni twórcy, spotkania, warsztaty i wystawy – EnergaCAMERIMAGE to wielkie, międzynarodowe święto kina. Podczas 26. edycji festiwalu zaprezentowane zostaną m.in. polskie i zagraniczne filmy z najlepszymi zdjęciami, wideoklipy czy debiuty. W tym roku do konkursów nadesłano ponad 3 tysiące produkcji. Twórcy będą walczyć o festiwalowe trofea, czyli statuetki Żab, w dziewięciu kategoriach, wśród których najwięcej emocji wzbudzają konkurs główny i konkurs filmów polskich.

 camer.jpg

CAMERIMAGE to festiwal cieszący się międzynarodowym prestiżem, zbudowanym dzięki trwającej ćwierć wieku pracy organizatorów – mówi Alicja Barbara Klimiuk, p.o. prezesa Zarządu Energi SA – Słowa uznania należą im się przede wszystkim za to, że jako pierwsi docenili kunszt sztuki operatorskiej, w czasach, kiedy na filmowym piedestale stawiano aktorów i reżyserów. Można śmiało powiedzieć, że to właśnie festiwal CAMERIMAGE zapoczątkował zmianę perspektywy w spojrzeniu na zawód autora zdjęć filmowych. Operatorzy stanowią nieodzowną siłę twórczą w procesie powstawania filmu. Przekuwają wizje reżyserów w dzieła, które podziwiamy na wielkim ekranie. Cieszę się, że Grupa Energa może się w ten proces angażować, wspierając zarówno polskie produkcje filmowe, jak i takie wydarzenia takie jak Energa Camerimage, które przyczyniają się do rozwoju poziomu kinematografii. Dlatego postanowiliśmy rozszerzyć nasze wsparcie dla projektu i ze sponsora głównego, którym Grupa Energa była podczas zeszłorocznej edycji, staliśmy się sponsorem strategicznym i tytularnym.

Film jest jak gotycka katedra, która powstaje jako efekt współpracy artystów różnych profesji kierowanych przez magister operis, a w filmie przez reżysera. To głównie reżyserzy i aktorzy (którzy są jak rzeźby i obrazy zdobiące katedrę) przyciągają uwagę podczas festiwali, konkursów i przeglądów. Rola autorów zdjęć filmowych i ich znaczenie jako osób mających wkład w wizualny efekt całości – ostateczny kształt obrazu filmowego – jest zwykle niedoceniana. A jednak, tworzenie filmów przy użyciu kamery sięga źródeł kinematografii oraz narracji filmowej i tak samo jak fabuła kreuje znaczenie. Nie byłoby to możliwe bez wyjątkowej sztuki autorów zdjęć filmowych – dodaje Marek Żydowicz, Dyrektor Festiwalu.

Do Konkursu Głównego tegorocznej edycji EnergaCAMERIMAGE zakwalifikował się film Zimna Wojna w reżyserii Pawła Pawlikowskiego, do której autorem zdjęć jest Łukasz Żal. Z kolei o Złotą Żabę w Konkursie Filmów Polskich powalczy m.in. Kamerdyner w reżyserii Filipa Bajona (autor zdjęć: Łukasz Gutt), którego sponsorem głównym była Grupa Energa. Poza szeregiem konkursów, pokazów filmowych i wydarzeń z nimi powiązanych, EnergaCAMERIMAGE to również globalne forum dyskusji, wymiany doświadczeń, wiedzy i pomysłów. Festiwal skupia środowisko filmowców już utytułowanych i pozwalając na odkrywanie nowych obszarów artystycznych, pomaga także debiutantom i studentom. Na EnergaCAMERIMAGE prowadzone się także prezentacje nowoczesnych technologii i sprzętu filmowego.


EnergaCAMERIMAGE odbywa się w dniach 10–17 listopada w Bydgoszczy, m.in. w Operze Nova.

 

 

Zawsze aktualne wieści nt. Grupy Energa znajdziecie na naszym Twitterze.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd ponad 3 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości 185 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.

Popularne tagi