Niezależny audyt potwierdza stosowanie Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej w Enerdze Obrót

Należy do:

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Energa Obrót SA, jeden z sygnatariuszy kodeksu „Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej”, który został opracowany wspólnie z Towarzystwem Obrotu Energią i Urzędem Regulacji Energetycznej w 2014 roku,  po raz kolejny przeszła pozytywnie audyt stosowania zasad kodeksu.

Zgodnie z zaleceniami dokumentu, każda z firm, która otrzymała Certyfikat Sprzedawcy Towarzystwa Obrotu Energią, powinna co dwa lata poddawać się niezależnemu audytowi. Pierwszy audyt w Energa Obrót przeprowadzono w 2014, kolejny zakończył się w październiku 2016. Obydwa audyty zostały przeprowadzone przez specjalistów z renomowanej organizacji eksperckiej TÜV Rheinland Polska Sp. z o.o. Celem audytu była weryfikacja stosowania zasad kodeksu Dobrych Praktyk, a w przypadku pozytywnego wyniku badania, przyznanie certyfikatu Sprzedawcy Energii.

- Chociaż jesteśmy też świadomi jak dużo czeka nas pracy w celu dalszej poprawy obsługi i zniwelowania bieżących wyzwań wynikających z wdrożenia nowego systemu, budowa zorientowanego na klienta modelu biznesowego to jeden z celów zaprezentowanej przed tygodniem nowej strategii Grupy Energa. Zorientowanie na klienta rozumiemy nie tylko jako atrakcyjną ofertę, ale przede wszystkim obsługę zgodną z najwyższymi standardami, otwartość, dostępność, zrozumienie potrzeb i oczekiwań i dostosowanie do nich naszych rozwiązań i technologii. Od dwóch lat, od kiedy stosujemy zasady opisane przez Kodeks Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej nie ustajemy w wysiłkach, by udoskonalić procesy obsługi klienta, wyeliminować błędy i stale podnosić standardy. Cieszę się, że wysiłki te zostały pozytywnie ocenione przez niezależnego audytora – powiedział Dariusz Kaśków, prezes zarządu Energa SA.

W ramach audytu przeprowadzonego na zlecenie TOE, TÜV Rheinland Polska zbadał cztery obszary – Compliance, Obsługa Klienta, Umowy, Reklamacje. Badanie obejmowało 71 różnych kryteriów, w tym informacje przekazywane klientom, kontakt z klientem, tryb zawarcia umowy, jej treść oraz rejestracja, tryb postępowania i termin rozpatrywania reklamacji. Te obszary mają kluczowe znaczenie z punktu widzenia klienta i przesądzają o jego pozytywnej, bądź nie, ocenie sprzedawcy energii elektrycznej. W uznaniu pozytywnych wyników przeprowadzonego audytu, Energa Obrót otrzymała stosowne zaświadczenie będące potwierdzeniem spełnienia najwyższych standardów obsługi klienta zawartych w Kodeksie Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej.

- Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak dużą wagę nasi klienci przywiązują do profesjonalnej, uczciwej i przyjaznej obsługi. Jest to szczególnie istotne, obecnie, gdy na rynku wciąż działa wielu nieuczciwych sprzedawców energii – dodał prezes Kaśków.

Certyfikat Dobrych Praktyk Sprzedawców Energii Elektrycznej TOE jest jednym z elementów kampanii edukacyjno – informacyjnej ostrzegającej przez nieuczciwymi sprzedawcami energii prowadzonej przez Towarzystwo Obrotu Energią pod patronatem Urzędu Regulacji Energetyki. ENERGA wspiera kampanię jako jeden z partnerów prowadzonych działań. W listopadzie 2016 roku rozpoczęła się kolejna odsłona kampanii, tym razem pod hasłem ‘Wybieraj mądrze! Nie zgaduj – sprawdź kto sprzedaje Ci energię’. Twarzą kampanii został znany prezenter telewizyjny Karol Strasburger. Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.toe.pl/pl/kampania-edukacyjna

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem