Energa kolejny raz doceniona za społeczną odpowiedzialność biznesu

Należy do:

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

W piątej edycji rankingu firm, które w swojej działalności stosują zasady społecznej odpowiedzialności, Grupa Energa ponownie została wyróżniona Złotym Listkiem CSR. To już czwarte wyróżnienie w tym rankingu dla Grupy, a drugie z rzędu najwyższe.  

Zestawienie tygodnika Polityka, którego partnerem merytorycznym jest firma doradcza Deloitte, gromadzi firmy, które w swojej działalności  stosują zasady zrównoważonego rozwoju (w skrócie  CSR - z ang. corporate social responsibility), czyli biorą odpowiedzialność za swój wpływ na otoczenie gospodarcze, społeczne i środowiskowe. Istotny jest też sposób, w jaki komunikują efekty swoich działań lub zaniechań.

Na ankietę, która została skierowana do kilkuset największych firm o przychodach powyżej 250 mln zł, odpowiedziały 104 spółki. Pytania  dotyczyły siedmiu najważniejszych dla CSR obszarów: ładu korporacyjnego, praw człowieka, zachowania wobec pracowników, ochrony środowiska, dbałości o klienta, uczciwości biznesowej i zaangażowania społecznego. Bazują one na wytycznych międzynarodowej normy społecznej odpowiedzialności ISO 26000. Tegoroczna ankieta uległa nieznacznej modyfikacji, m.in. w części dotyczącej zarządzania wpływem środowiskowym została ona uzupełniona o pytanie dotyczące sposobu dostosowania działań firmy względem wybranych Celów Zrównoważonego Rozwoju (z ang. SDGs) ogłoszonych jesienią 2015 przez Organizacją Narodów Zjednoczonych.

W przypadku Grupy Energa znacznej poprawie w stosunku do roku poprzedniego uległ obszar zintegrowanego podejścia do mierzenia i zarządzania wpływem ekonomicznym, społecznym i środowiskowym, co wynika z pierwszy raz zaprezentowanej w raporcie csr oceny wpływu podejmowanych przez nas działań. Ponadto dodatkowe punkty otrzymaliśmy  za zwiększenie efektywności systemu zarządzania kwestiami  etycznymi, między innymi poprzez system do zgłaszania nieprawidłowości umożliwiający wszystkim pracownikom anonimowe przekazanie informacji o zaobserwowanych lub doświadczonych problemach etycznych oraz kompleksowy program szkoleniowy zapewniający znajomość kwestii etycznych wśród pracowników.

Złoty Listek CSR Polityki otrzymują firmy, dla których realizacja wytycznych zawartych w normie ISO 26000 jest kluczowym elementem strategicznych działań w biznesie i w relacjach z interesariuszami. Firmy te często opierają swoje działania o najlepsze lokalne i globalne praktyki oraz stosują międzynarodowe standardy. Dodatkowo istotnym elementem ich zarządzania jest system zarządzania etyką oraz spisany i publiczny dokument, który definiuje zasady postępowania biznesowego oraz najwyższe standardy zarządzania personelem. O efektach swoich działań, informują cyklicznie w raportach pozafinansowych lub zintegrowanych, które podlegają zewnętrznej weryfikacji.

Złoty Listek CSR 2016 jest dowodem na to, że Grupa Energa jest uznawana przez ekspertów za podmiot konsekwentnie i skutecznie podnoszący standardy działania wynikające ze społecznej odpowiedzialności biznesu.

Grupa Energa jest jedną z czterech największych grup energetycznych w Polsce, z wiodącą pozycją na polskim rynku pod względem udziału energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych w produkcji własnej. Podstawowa działalność Grupy obejmuje dystrybucję, wytwarzanie oraz obrót energią elektryczną. Dostarcza i sprzedaje prąd 2,9 mln klientów, zarówno gospodarstwom domowym, jak i przedsiębiorcom.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości ponad 184 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem