Mapa wyłączeń Energi pomocna podczas awarii

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Ponad 68 tys. odsłon jednego dnia zarejestrowała mapa wyłączeń Energi Operatora podczas ostatniego załamania pogody w Polsce. To więcej niż przez cały miesiąc – mapa odwiedzana jest w takim okresie czasu zazwyczaj ok. 50 tys. razy.

Niekorzystne warunki atmosferyczne to efekt orkanu Sabina, który przeszedł nad Europą na początku lutego. Niestety nie obyło się bez awarii spowodowanych uszkodzeniem linii energetycznych. Informacje o wyłączeniach odbiorców błyskawicznie znalazły się na mapie.

Za jej pomocą można sprawdzić, co jest przyczyną braku zasilania - czy jest to zaplanowane działanie w związku z pracami na sieci, czy może jest to nagła sytuacja. Na mapie można także zweryfikować obszar pozbawiony zasilania, z uwzględnieniem nazw miejscowości i ulic, a także szacunkowy czas trwania wyłączenia. W przypadku, gdy doszło do awarii masowej, pojawi się tu przybliżona informacja o liczbie odbiorców, których dotyczy problem. Co ważne, dane są na bieżąco aktualizowane.

Mapa wyłączeń Energi Operatora została uruchomiona w 2014 roku. W takiej formie jak obecnie działa od lipca 2018 roku. Od tego czasu jest nieustannie udoskonalana. Można korzystać z niej także na telefonach komórkowych, co jest szczególnie przydatne, kiedy podczas awarii zabraknie prądu. Jak się okazuje, taki sposób korzystania z mapy stał się bardzo popularny. Podczas ostatniego załamania pogodowego około 70 proc. wejść pochodziło z urządzeń mobilnych.

Aby skorzystać z mapy wystarczy wejść na stronę internetową https://energa-operator.pl/uslugi/awarie-i-wylaczenia/wylaczenia-biezace. Mapę można umieścić także na własnej stronie. Instrukcja, jak to zrobić znajduje się tutaj: https://energa-operator.pl/uslugi/awarie-i-wylaczenia/instrukcja-mapa

Tak można zgłosić awarię

Pogotowie energetyczne Energi Operatora przyjmuje zgłoszenia i usuwa awarie 24 godziny na dobę. Brak prądu można zgłosić na trzy sposoby:

  1. Wysyłając SMS o treści AWARIA pod numer 3991. SMS-y trafiają do centrum zgłoszeniowego, które następnie przekazuje niezbędne informacje dyspozytorom i ekipom pogotowia energetycznego. Po wysłaniu wiadomości należy postępować zgodnie z instrukcjami.                  
  2. Wypełniając formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie Energi Operatora https://energa-operator.pl/formularz-zgloszeniowy/awaria Jego dokładne wypełnienie pozwoli na szybszą identyfikację miejsca awarii. Działa on również na urządzeniach mobilnych.
  1. Dzwoniąc pod numer telefonu 991 lub +48 58 767 43 50 / 801 404 404 (dla klientów dzwoniących spoza obszaru lub miejscowości znajdującej się na granicy obszaru obsługiwanego przez Energę Operatora lub gdy zgłaszający przebywa na terenie innego oddziału niż miejsce zamieszkania)

***

 

Zawsze aktualne wiadomości na temat Grupy  Energa znajdziecie na naszym Twitterze a także na naszym Facebooku

Jesteśmy jedną z czterech największych krajowych spółek energetycznych i jedną z trzech największych dostawców energii elektrycznej w Polsce. Nasza podstawowa działalność obejmuje wytwarzaniedystrybucjęobrót energią elektryczną i cieplną oraz obrót gazem.

Grupa Energa jest trzecim największym zintegrowanym operatorem systemu dystrybucyjnego (OSD) w Polsce pod względem wolumenu dostarczanej energii. Sieć dystrybucyjna składa się z linii energetycznych o łącznej długości ponad 188 tys. km i obejmuje swoim zasięgiem obszar blisko 75 tys. km2, co stanowi ok. 24 proc. powierzchni kraju.

Całkowita moc elektryczna zainstalowana w elektrowniach Grupy Energa w 2019 roku wynosiła 1,35 GW, z czego 38 proc. (0,5 GW) stanowiły odnawialne źródła energii (OZE).

Załączniki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem