Napięcie powróciło do znaczącej większości klientów - (16.03. godz 14.30 )

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Aktualizacja - stan na 16 marca godz. 14.30

Spada liczba gospodarstw pozbawionych zasilania w wyniku bardzo silnego wiatru, w porywach osiągającego prędkość  ponad 100 km na godzinę. Wg informacji z dyspozycji mocy na obszarach obsługiwanych przez ENERGA-Operator, o godz. 14 napięcia nie miało ok. 5,6 tys. odbiorców wobec 15 tys. w godzinach porannych i 140 tys. wczorajszego popołudnia.

Nadal w terenie pracuje ponad 200 ekip (blisko 700 osób), usuwając usterki na liniach średniego i niskiego napięcia, zgłaszane przez klientów. 

Wobec  nasilonego ruchu telefonicznego (wczoraj odnotowano średnio ponad 4 tys. obsłużonych zgłoszeń na godzinę ) na numery alarmowe, spółka uruchomiła możliwość zgłaszania usterek emailem, z czego korzystają zwłaszcza klienci, stwierdzający brak jednej fazy lub dysponujący urządzeniami mobilnymi.  Zgłoszenia przyjmowano też w siedzibach Rejonów Dystrybucji na obszarze spółki. 

 Informacje o miejscowościach, w których nie ma zasilania,  znajdują się na stronie http://www.energa-operator.pl/wylaczenia/wylaczenia_biezace.xml  Strona jest aktualizowana na bieżąco. 

 

Aktualizacja - stan na 16 marca godz. 11.30

200 kilkuosobowych ekip od wczesnych godzin porannych usuwa awarie na liniach energetycznych na obszarze spółki. Sytuacja sukcesywnie poprawia się, obsługiwane są zgłoszenia dotyczące uszkodzeń przewodów niskiego napięcia, doprowadzające zasilanie do poszczególnych domostw. 

Najtrudniejsza sytuacja panuje w okolicach Drawska Pomorskiego, Bytowa oraz Kartuz. Jeśli pogoda nie sprawi dodatkowych problemów, awarie na średnim napięciu (przyczyna znakomitej większości przypadków braku zasilania) powinny zostać usunięte do końca dnia.  

Wobec dużej liczby osób dzwoniących na numery Pogotowia Energetycznego 991 i 801 456 456, co wpływa na znacząco wydłużony czas oczekiwania na połączenie, spółka uruchomiła możliwość emailowego powiadamiania o awariach (więcej informacji - tutaj: Zgłoś awarie emailem) a także przyjmuje zgłoszenia klientów w siedzibach Oddziałów i Rejonów Dystrybucji. 

Na godzinę 11.30 liczba niezasilonych gospodarstw domowych wynosiła ok. 10 tys.

 Silny wiatr spowodował zakłócenia w dostawach prądu (aktualizacja - stan na godz. 22.30, 15 marca 2014)

Energetycy  wciąż pracują nad usunięciem awarii sieci spowodowanych silnym wiatrem. Na godzinę 22.30 bez zasilania pozostawało około 15 tys. gospodarstw domowych na obszarze obsługiwanym przez ENERGA-Operator. 

 Znaczącą poprawę odnotowano w Zachodniopomorskiem, gdzie obecnie na zasilanie czeka jeszcze ok. 4,3 tys. odbiorców wobec ponad 30 tys.  o godz. 17.30. Także w Płockiem liczba odbiorców bez prądu wynosi ok. 4,3 tys. W Pomorskiem i Warmińsko-Mazurkiem zasilania nie ma jeszcze po ok. 2,3 tys. odbiorców (w każdym regionie),  w Wielkopolsce - nieco ponad 1,3 tys. gospodarstw, a w Toruńskiem poniżej 900 odbiorców. 

Do części domostw prąd wróci dopiero jutro, mimo że prace ciągle trwają. Przyczyną jest trudny dostęp do miejsc uszkodzeń i powalone drzewa, utrudniające dojazd ekip. Napływają także informacje od odbiorców, pozbawionych zasilania w związku z uszkodzeniami linii niskiego napięcia. 

Wobec  nasilonego ruchu telefonicznego (ponad 4 tys. obsłużonych zgłoszeń na godzinę), spółka uruchomiła możliwść zgłaszania usterek emailem, z czego korzystają zwłaszcza klienci, stwierdzający brak jednej fazy lub dysponujący urządzeniami mobilnymi. Dotychczas zarejestrowano kilkaset zgłoszeń. 

 Informacje o miejscowościach, w których nie ma zasilania,  znajdują się na stronie http://www.energa-operator.pl/wylaczenia/wylaczenia_biezace.xml 

 

 Silny wiatr spowodował zakłócenia w dostawach prądu (aktualizacja -  stan na godz. 17.30. UWAGA! dane dla całego obszaru oraz płockiego oddziału spółki zostały skorygowane)

255 kilkuosobowych zespołów (czyli ponad 700 energetyków) usuwa awarie sieci  energetycznych, powstałe wskutek silnego wiatru, w porywach osiągającego prędkość ponad 100 km/h. Bez zasilania na godz. 17.30 pozostawało ok. 72 tys. odbiorców na obszarze obsługiwanym przez ENERGĘ-Operatora, wobec 139 tys. w kulminacyjnym momencie wyłączeń (ok. 14.30). 

Ponad połowę z tej liczby stanowią gospodarstwa pozbawione zasilania w Zachodniopomorskiem. Znacząco poprawiła się sytuacja na innych obszarach obsługiwanych przez spółkę. W Pomorskiem zasilania nie ma ok. 7 tys. gospodarstw domowych (wobec 25 tys. ok. godz. 14), w Warmińsko-Mazurskiem nieco ponad 6 tys., a na obszarze działania płockiego oddziału spółki (Mazowieckie i Łódzkie) braku zasilania doświadcza jeszcze ok. 15 tys. odbiorców (wobec 31 tys. ok. 15), w Kujawsko-Pomorskiem  - nieco ponad 4,5 tys. odbiorców, a w Wielkopolsce - ok. 8 tys. odbiorców.

Tempo usuwania awarii spowalniają przede wszystkim powalone drzewa i gałęzie, które ekipy muszą usuwać, aby dostać się do miejsc usterek. 

Ekipy szacują, że do większości gospodarstw zasilanie wróci jeszcze dziś w nocy. 

Wobec dużej liczby osób dzwoniących na numery Pogotowia Energetycznego 991 i 801 456 456, co wpływa na znacząco wydłużony czas oczekiwania na połączenie, spółka uruchomiła możliwość emailowego powiadamiania o awariach (więcej informacji - tutaj: Zgłoś awarie emailem) a także przyjmuje zgłoszenia klientów w siedzibach Odziałów i Rejonów Dystrybucji. 

Informacje o sytuacji na sieci znajdują się na stronie http://www.energa-operator.pl/wylaczenia/wylaczenia_biezace.xml 

Po kliknięciu w odpowiedni  oddział znajdą Państwo szczegółowe informacje o obszarach, na których występują awarie oraz o szacowanym czasie przywrócenia zasilania. Uwaga – z powodu warunków atmosferycznych czas ten może ulec wydłużeniu.

 

 Silny wiatr spowodował zakłócenia w dostawach prądu (aktualizacja -  stan na godz. 14.30)

Silny wiatr z podmuchami przekraczającymi prędkośc 100 km/godz. spowodował awarie w sieci energetycznej na terenie ENERGA-Operator. Trwają intensywne prace nad przywróceniem zasilania do odbiorców.

Według stanu na godz. 14 w Województwie Pomorskim zasilania nie miało około 25 tys. gospodarstw domowych, w Zachodniopomorskim (na obszarze obsługiwanym przez spółkę, tj. obejmującym Białogard, Drawsko Pomorskie, Kołobrzeg, Koszalin i Szczecinek) bez zasilania jest około 35 tys. gospodarstw. W obsługiwanej przez spółkę części województwa mazowieckiego (oddział w Płocku) awarie pozbawiły prądu ponad 31 tys. odbiorców. W Elbląskiem (wojwództwo Warmińsko-Mazurskie) zasilania nie ma ok. 9 tys. odbiorców, a w  obsługiwanej przez spółkę części Wielkopolski  (oddział w Kaliszu) - ok. 16,5 tys. 

Energetycy oceniają, że większość awarii zostanie usunięta jeszcze dziś do późnych godzin nocnych, uprzedzają jednak, że sytuacja jest dynamiczna, a szacowane godziny przywrócenia zasilania mogą ulec zmianie. 

WAŻNE!

Informacje o sytuacji na sieci znajdują się na stronie http://www.energa-operator.pl/wylaczenia/wylaczenia_biezace.xml 

Po kliknięciu w odpowiedni  oddział znajdą Państwo szczegółowe informacje o obszarach, na których występują awarie oraz o szacowanym czasie przywrócenia zasilania. Uwaga – z powodu warunków atmosferycznych czas ten może ulec wydłużeniu.

Klientów zamieszkujących obszary, które znalazły się w naszym wykazie, prosimy czekać na usunięcie awarii.

W innych przypadkach, a także jeśli zauważą Państwo sytuację zagrażającą życiu (zwłaszcza zerwane przewody) prosimy o kontakt z numerem 991 (bezpłatny)  lub 801 456 456 (płatny zgodnie ze stawką operatora telekomunikacyjnego) i postępowanie zgodnie z nagranymi instrukcjami.

Strona z wyłączeniami aktualizowana jest na bieżąco. 

Kontakt

Alina Geniusz-Siuchnińska
rzecznik prasowy ENERGA-Operator SA
ENERGA-Operator SA

Dane kontaktowe ???mail??? alina.geniusz@energa.pl

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem