ENERGA w dobrym towarzystwie

Należy do:

Materiał archiwalny. Zamieszczone w nim informacje mogą być już nieaktualne.

Na wysokim 23. miejscu uplasowała się grupa ENERGA wśród 2000 największych polskich przedsiębiorstw. Z kolei w rankingu firm o najlepszym wizerunku awansowała o trzy miejsca.    

Na opublikowanej przez "Rzeczpospolitą" liście 2000 największych polskich firm Grupa ENERGA z przychodami na poziomie 7 mld 220 mln zł oraz zyskiem 254 mln zł*  zajęła 23. miejsce. Autorzy rankingu pod uwagę brali ponadto takie kryteria, jak: dynamikę przychodów, aktywa, kapitał własny, poziom zatrudnienia czy inwestycji. Listę 2000 otwiera PKN Orlen, zamyka - Społem LSS Lublin.

Na subliście  firm o największych nakładach inwestycyjnych Grupa ENERGA zajęła 15. miejsce. Na cele inwestycyjne ENERGA przeznaczyła w ub. roku  ponad 700 mln zł. 

Z kolei w rankingu "Gazety Prawnej" 50 jednoosobowych spółek Skarbu Państwa ENERGA zajęła 5. pozycję.

- Wierzę, że uda nam się osiągnąć jeszcze lepsze wyniki. Będą one efektem realizacji przyjętej właśnie Strategii Rozwoju Grupy ENERGA na lata 2009-2015, która zakłada z jednej strony wzrost rentowności, z drugiej natomiast ogromne inwestycje głównie w projekty poprawiające bezpieczeństwo energetyczne i podnoszące standardy obsługi klienta. Postawiliśmy na jakość, nowe produkty i innowacyjność. Naszym celem jest, aby za pewien czas marka ENERGA kojarzona była z najwyższą jakością świadczonych usług - mówi Mirosław Bieliński, prezes Zarządu ENERGA SA.

Budowanie silnej pozycji marki na rynku znajduje odzwierciedlenie w opiniach klientów i środowiska biznesowego. W 2008 r. ENERGA po raz kolejny znalazła się w rankingu Image Profile publikowanym przez "Manager Magazin". Prezentuje on 100 firm, których wizerunek polscy menadżerowie postrzegają najlepiej. Z ubiegłorocznej 88. pozycji ENERGA awansowała na 85.

- Jestem przekonany, że konsekwentna realizacja strategii rozwoju, przy jednoczesnym respektowaniu przez pracowników obowiązujących w Grupie wartości, które utożsamia nowa marka, a także proekologiczne i prospołeczne działania przełożą się na wzrost świadomości marki i jeszcze wyższą pozycję w kolejnych latach - mówi Ireneusz Kulka, szef marketingu i komunikacji w Grupie ENERGA.   

Ranking miesięcznika "Manager Magazin" powstał na podstawie oceny wystawionej firmom przez ponad pół tysiąca przedstawicieli kadry menedżerskiej. Pod uwagę brali oni jakość produkcji lub usług, zdolność do innowacji, podejście do klienta, osiągnięcia w komunikacji (reklama i PR) oraz dynamikę wzrostu. Listę, na której znajdują się głównie międzynarodowe brandy, otwiera TVN, a zamyka TP SA.

* szacunkowe dane przed audytem

Kontakt

Beata Ostrowska
Biuro Prasowe Grupy Energa
Energa SA

Dane kontaktowe ???mail??? beata.ostrowska@energa.pl

Załączniki

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki.

Rozumiem